Oponeo.pl uruchomiło sklep internetowy z oponami i felgami dostępny dla węgierskich klientów pod adresem www.oponeo.hu. Tym samym spółka zadebiutowała na trzynastym zagranicznym rynku. Dotychczas grupa Oponeo.pl działała w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Niemczech, Słowacji, Turcji, w Wielkiej Brytanii oraz Włoszech.
– Projekt rozwoju międzynarodowej sprzedaży Oponeo.pl wiąże się z jednym z celów emisyjnych spółki, który zakładał prowadzenie wielojęzycznego call center. Węgierski sklep internetowy został przygotowany w oparciu o doświadczenia w budowaniu kilkunastu zagranicznych sklepów internetowych. – czytamy w komunikacie spółki.
Według raportu, Hungary Tyre Market Forecast & Opportunities, potencjał rynku opon w tym kraju ma wzrosnąć o 8 proc. do 2020 roku, co zdecydowanie przewyższa europejską średnią. Segment opon osobowych do aut osobowych stanowi ponad 90 proc. udziału w rynku opon.
– Sprzyjające położenie geograficzne w Europie Środkowej oraz rosnący rynek motoryzacyjny sprawiają, że możemy postrzegać rynek węgierki jako obiecujący dla branży automotive. Największe koncerny oponiarskie takie jak Bridgestone, Hankook czy Michelin dostrzegły już potencjał tego kraju otwierając tam swoje fabryki mówi Ernest Pujszo, członek zarządu Oponeo.pl SA.
Internetowy sprzedawca opon w 2016 r. zanotował dwucyfrowe wzrosty we wszystkich liniach rachunku wyników. Nieco słabiej wypadł sam IV kwartał, gdzie zysk netto zwiększył się tylko o niecały 1 proc. Gdy jednak zajrzymy pod maskę i usuniemy zdarzenia jednorazowe, to usłyszymy dźwięk dobrze naoliwionej maszyny do zarabiania pieniędzy. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Oponeo.pl
– Przychody w IV kwartale wyniosły 224,3 mln zł i były o 35,5 proc. wyższe r/r. Sprzedaż zagraniczna osiągnęła poziom 49,1 mln zł i była większa o 5 proc. r/r., natomiast obroty zrealizowane w Polsce urosły o 52 proc. r/r. Dynamika eksportu nie zachwyca, ale tempo wzrostu przychodów jest nieco zaburzone przez zmiany kursów walutowych – wolumen sprzedaży zagranicznej było 10 proc. większy niż w analogicznym okresie 2015 r. W kraju wzrost wolumenu przekroczył 45 proc. Tak wysokie dynamiki sprzedaży były możliwe w dużej mierze dzięki dużemu importowi aut z zagranicy. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego przyspieszenie importu miało w szczególności miejsce w listopadzie i grudniu zeszłego roku, kiedy to do przestrzeni publicznej dotarły informacje o planowanych zmianach w podatku akcyzowym. – zwrócił uwagę Paweł Bieniek w analizie raportu Oponeo.pl za IV kwartał 2016 r.