
Źródło: Oponeo.pl
Według wstępnych szacunków, Oponeo.pl w maju wypracowało 64,51 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 13 proc. w ujęciu r/r.
Narastająco przychody za pierwszych pięć miesięcy br. wyniosły 326,6 mln zł, co stanowi wzrost o 12 proc. względem wyników za ten sam okres w roku 2018.
– Podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów uzyskanych w maju 2019 roku był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki Oponeo.pl – czytamy w raporcie.

Przychody Oponeo.pl w rozbiciu na poszczególne miesiące. Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportów bieżących.
Oponeo.pl ma za sobą udany sezon wymiany opon na letnie. Przychody spółki w I kwartale podskoczyły r/r o 28 proc. do 160 mln zł. Wolumen sprzedaży wzrósł o 24 proc. Z jednej strony tak wysoki wzrost obrotów jest efektem migracji klientów do kanału sprzedaży elektronicznej, z drugiej zmian pogodowych. Jeśli zerknąć do danych miesięcznych, które raportuje spółka to widać, że mamy duże przyspieszenie sprzedaży w marcu (+39 proc.) i regres w najlepszym miesiącu pierwszej połowy roku, czyli w kwietniu (-8 proc.), który wchodzi już przecież na drugi kwartał. Najwyraźniej klienci w tym roku podejmowali szybciej decyzję o kupnie opon niż rok wcześniej, co wiązało się szybszym nadejściem wiosny.
Na poziomie netto grupa Oponeo.pl odnotowała 3,6 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, a poziomie operacyjnym 3,58 mln zł straty. Oba wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem, gdy spółka miała odpowiednio 4,78 mln zł straty i minus 5,9 mln zł.
W środę kurs akcji Oponeo.pl spadł o 5,1 proc. do 24 zł. Obecna kapitalizacja spółki wynosi 334,46 mln zł.