
Źródło: Oponeo.pl
Przychody z transakcji krajowych wyniosły 215,4 mln zł wobec 206 mln zł wygenerowanych przychodów w I kwartale 2021 roku (wzrost o 4,53 proc.). Udział sprzedaży krajowej w przychodach ogółem wyniósł 78,07 proc. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 60,5 mln zł wzrastając o 24,9 proc. w porównaniu z przychodami z I kwartału 2021 roku.
Największy udział (82 proc.) w przychodach grupy stanowiły przychody ze sprzedaży opon, felg i drobnych akcesoriów samochodowych. Od początku roku do końca marca 2022 roku grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 677 tys. sztuk opon oraz 37,3 tys. sztuk felg zarówno aluminiowych jak i stalowych.
W I kwartale 2022 roku sprzedaż opon letnich wzrosła o 3,7 proc., a sprzedaż opon całorocznych została utrzymanym na tym samym poziomie jak sprzedaż w I kwartale 2021, natomiast sprzedaż opon zimowych zanotowała spadek o 42,7 proc.
– Spadek sprzedaży opon zimowych w stosunku do analogicznego poprzedniego okresu, wynikał ze specyficznego I kwartału 2021, gdzie występowało dość mocne przesunięcie sezonowe i sprzedaż opon zimowych była na wyższym poziomie, tworząc wyższą bazę do obecnych wyników – wyjaśnia prezes zarządu Oponeo.pl, Dariusz Topolewski.
Wynik netto za I kwartał 2022 roku wyniósł -2,73 mln zł wobec -2,4 mln zł straty netto w I kwartale 2021 roku, zaś wynik z działalności operacyjnej wyniósł -216 tys. zł wobec wyniku -959 tys. zł osiągniętego w I kwartale 2021 roku.
Grupa Oponeo.pl realizuje także sprzedaż przez spółki zależne – elektronarzędzi i narzędzi przez spółkę Rotopino.pl oraz rowerów, części i akcesoriów rowerowych przez spółkę Dadelo.
W I kwartale 2022 roku przychody Rotopino.pl wzrosły o 2,75 proc. i wyniosły 29 063 tys. zł, co stanowiło 10,53 proc. przychodów ogółem Grupy Kapitałowej Oponeo.pl.
Przychody Dadelo w I kwartale 2022 wynosiły 19,39 mln zł i wzrosły o 49,23 proc. względem I kwartału ubiegłego roku, stanowiąc 7,03 proc. przychodów ogółem Grupy Kapitałowej Oponeo.pl za I kwartał 2022 roku.
– Rozwój e-commerce, który odegrał w ostatnim czasie w światowej gospodarce kluczową rolę w obliczu kryzysu nadal jest jednym z ważniejszych czynników sprzyjających Grupie. Tempo wzrostu tego kanału w Polsce jest znaczące i jak wskazują prognozy nadal będzie rosło. – mówi prezes zarządu Oponeo.pl, Dariusz Topolewski – Mamy jednak na uwadze konsekwencje trwającego konfliktu zbrojnego, które mogą spowodować spadek siły nabywczej konsumentów chociażby ze względu na wzrost inflacji – podsumowuje prezes.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy.