Dzięki wzrostowi sprzedaży opon w I kwartale 2017 roku przychody grupy Oponeo.pl podskoczyły r/r o 48 proc. do 134,67 mln zł. Co ważne, wyższej sprzedaży towarzyszyła poprawa marży brutto na sprzedaży o 2,6 p.p. do 16,7 proc. Przychody z zamówień krajowych wzrosły o 72 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku. Ich udział w przychodach ogółem za I kwartał 2017 roku wzrósł o 10,8 p.p. do 78,6 proc. Przychody ze sprzedaży zagranicznej stanowiły 21,4 proc. przychodów ogółem i wyniosły 28,83 tys. zł (spadek o 1,4 proc.).
Za lwią część wyniku – dokładnie 92,4 proc. – odpowiadają wpływy z tytułu sprzedaży opon. W sumie Oponeo.pl sprzedała 564,8 tys. opon, czyli o 50,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu.
– Dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Według szacunków w 2017 roku wartość handlu internetowego w Polsce ma przekroczyć 40 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie. – czytamy w raporcie Oponeo.pl.

(Źródło: Sprawozdanie finansowe Oponeo.pl)
Dynamiczny wzrost sprzedaży poparty wyższą marżą pozwolił spółce na zmniejszenie sezonowej straty. W I kwartale na poziomie netto grupa Oponeo.pl miała 0,9 mln zł na minusie. Rok wcześniej spółka miała 4,6 mln zł zysku netto, ale aż 12,5 mln zł to zasługa jednorazowego zdarzenia w postaci sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa Elektroda.pl. Po wyłączeniu transakcji skonsolidowany wynik netto za I kwartał 2017 roku jest znacząco lepszy niż przed rokiem.
– W kolejnych kwartałach Grupa Oponeo.pl zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, która zakłada między innymi wykorzystanie środków pieniężnych będących w dyspozycji Grupy na rozwój projektów związanych z rynkiem e-commerce i działalność bieżącą – informuje Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl.
W piątek akcje Oponeo.pl przy symbolicznych obrotach tanieją o 1,2 proc. do 48,40 zł. W szerszej perspektywie statystyki wypadają znacznie lepiej. Tylko na przestrzeni roku na walorach internetowego sprzedawcy opon można było zarobić ponad 35 proc.