
Fot. Oponeo.pl
Dominującym elementem skonsolidowanych przychodów Oponeo były wpływy z tytułu sprzedaży opon. W III kwartale br. stanowiły one 74,1 proc. przychodów ogółem. Grupa Oponeo sprzedała w sumie 625 tys. opon, czyli o 4,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wzrosła także sprzedaż felg. W III kwartale 2021 roku grupa sprzedała o 21 proc. więcej felg stalowych i aluminiowych niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
– Trzeba podkreślić, że wynik ten jest korzystniejszy niż zagregowana sprzedaż w branży oponiarskiej w Unii Europejskiej. W III kwartale 2021 roku, zgodnie z raportem ETRMA, sprzedaż opon w całej branży utrzymała się na podobnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. – informuje Dariusz Topolewski, prezes Oponeo. – Wzrost sprzedaży ogumienia przez Grupę Oponeo.pl prezentuje się pozytywnie na tle całej branży – dodaje prezes.

Przychody Oponeo.pl w ujęciu miesięcznym. Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl
Wynik netto za III kwartał br. wyniósł -3,94 mln zł wobec -3,93 mln zł wyniku uzyskanego w III kwartale 2020 roku. Od początku roku do końca września Grupa Oponeo zanotowała 18,3 mln zł zysku netto, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.
Zwiększenie sprzedaży zarówno opon jak i felg jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2021 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 100 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.
Grupa Oponeo realizuje także sprzedaż elektronarzędzi i narzędzi przez spółkę zależną Rotopino.pl SA oraz rowerów, części i akcesoriów rowerowych przez spółkę zależną Dadelo SA. W III kwartale 2021 roku przychody spółki Rotopino.pl wzrosły o 58 proc. i wyniosły 28 mln zł. Spółka Dadelo odnotowała wzrosty sprzedaży, które przełożyły się na 18-proc. wzrost przychodów w III kwartale 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku.
Zarząd Oponeo zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. zamierza umacniać pozycję lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizować sprzedaż na rynkach zagranicznych.
Ponadto grupa ma w planach dalszy rozwój sprzedaży rowerów oraz części i akcesoriów rowerowych za pośrednictwem spółki zależnej Dadelo, w tym zamierza realizować strategię omnichannelową i w 2022 roku uruchomić stacjonarne sklepy, które pełnić będą także funkcję showroomów. Grupa ma zamiar wprowadzić w przyszłym roku kolejną spółkę na GPW. Rotopino.pl pracuje obecnie nad prospektem, który chce złożyć do KNF w I kwartale 2022 roku. Oponeo.pl sfinalizowało przejęcie Rotopino.pl od TIM za 35 mln zł pod koniec 2020 r.
Oponeo.pl przeprowadzi buy-back
Oponeo.pl uruchomi skupi do 0,5 mln akcji własnych 12 listopada br. i będzie mogło go kontynuować do 31 grudnia br., nie dłużej jednak niż do wyczerpania przeznaczonych na ten cel środków finansowych, wynika z regulaminu buy-backu. Kwota na skup akcji to maksymalnie 50 mln zł, a cena akcji wyniesie 40-100 zł za sztukę.
– Spółka nie może w dniu obrotowym nabywać akcji własnych w liczbie większej niż 25 proc. średniego dziennego wolumenu obrotu akcjami na rynku regulowanym z ostatnich 20 dni obrotu, poprzedzających dzień zakupu akcji własnych” – czytamy w regulaminie.
Nabycie akcji własnych będzie finansowane ze środków własnych spółki, z wcześniej utworzonego na mocy uchwały nadzwyczajnego walnego zgromadzenia z 14 października 2021 r. kapitału rezerwowego z kwoty, która może być przeznaczona do podziału między akcjonariuszami.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W środę kurs akcji Oponeo.pl spadł o 1,8 proc. do 64,20 zł. Obecna kapitalizacja spółki wynosi blisko 895 mln zł.