Grupa R22 podwoiła zysk netto w III kwartale

Omawiane walory:

Notowana na GPW grupa technologiczna osiągnęła w III kwartale rekordowe wyniki zarówno na poziomie zysku EBITDA, jak i zysku netto. W minionym kwartale zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 6,8 mln zł. To ponad dwukrotnie lepszy wynik niż rok wcześniej. We wtorek rano kurs akcji R22 rośnie o 3,8 proc.

r22, wyniki, akcje, informatyka, technologie,

(Fot. Pexels)

Grupa R22 zanotowała poprawę także na pozostałych poziomach rachunku zysków i strat. Przychody ze sprzedaży wyniosły 49,4 mln zł (+11 proc. r/r), a zysk EBITDA 15 mln zł (+21 proc. r/r).

– Bardzo dobre wyniki wypracowane w minionym kwartale to efekt działań organicznych, w tym optymalizacji oferty, dosprzedaży czy sprzedaży produktów o wyższej marży. W odróżnieniu od poprzednich okresów, na dynamikę wzrostu w III kwartale 2020 nie miały praktycznie żadnego wpływu przejęcia, a niemal w 100 proc. efekty naszej pracy w zakresie integracji i optymalizacji biznesów działających w Grupie już rok temu – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22.

>> Zapraszamy na webinar wynikowy z Jakubem Dwernickim, prezesem zarządu i Robertem Stasikiem, wiceprezesem zarządu R22 SA – start 17 listopada godz. 11:00. Spotkanie dotyczyć będzie omówienia wyników za III kwartał 2020 r. oraz perspektyw rozwoju w kolejnych okresach.

W segmencie hostingu Grupa kontynuowała proces budowy i rozszerzania marki cyber_Folks. Jego wymiernym efektem jest rebranding kolejnej marki – Hekko, dzięki czemu od początku listopada pod marką cyber_Folks jest już ponad 100 tys. klientów. Przychody w tym segmencie wyniosły 23 mln zł, a zysk EBITDA niecałe 8 mln zł i był o 20 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Również w segmencie CPaaS (Communication Platform as a Service) Grupa może pochwalić się dynamicznym wzrostem dzięki działaniom organicznym. W minionym kwartale Grupa pracowała nad pierwszym zagranicznym przejęciem w segmencie, które zostało sfinalizowane w październiku. W wyniku przejęcia Grupy ProfiSMS, R22 została liderem czeskiego rynku transakcyjnej i marketingowej komunikacji SMS i zyskała mocną pozycję na rynku słowackim.

– Dynamiczne wzrosty wyników w minionym kwartale to efekt konsekwentnych działań w zakresie wzrostu bazy klientów, wzrostu APRU oraz sprzedaży usług wyżej marżowych. Skuteczne działania w obu obszarach – rozwoju organicznego oraz akwizycji umożliwią nam długoterminowy rozwój Grupy. Nasza ambicją jest dalszy międzynarodowy rozwój zarówno w regionie Europy Środkowo Wschodniej, jak i w Europie Zachodniej – dodaje Dwernicki.

Szybko rosną również biznesy SaaS-owe Grupy. Narzędzie marketing automation User.com zwiększyło sprzedaż r/r o 40 proc. Blugento, dostawca sklepów internetowych w modelu SaaS opartych na Magento, w którym aktualnie Grupa R22 posiada 51 proc. udziałów, zwiększył sprzedaż o ponad 50 proc. r/r, a dostawca narzędzi e-commerce dla branży hotelarskiej Profitroom, zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami spółki, odnotował w III kwartale 2020 bardzo silnie odbicie wynikające z faktu, iż w sezonie wakacyjnym szczególną popularnością cieszyły się krajowe kierunki wakacyjne. Jest to korzystny trend dla Profitroom, którego większość klientów nastawiona jest na gości turystycznych, a nie biznesowych, którzy w większości dokonują rezerwacji poprzez agregatory ofert. Jednocześnie hotele mocniej koncentrują się na sprzedaży bezpośrednio przez własną stronę internetową oraz odpowiednim zarządzaniu kanałami sprzedaży, co dodatkowo wspiera popyt na rozwiązania Profitroom.

– Widzimy rosnący popyt na nasze rozwiązania, obecna sytuacja jedynie przyspieszyła widoczne od wielu lat trendy. Pokazuje to, że jesteśmy bezpiecznym biznesem, który dostarcza infrastrukturę i narzędzia użyteczne zarówno na czasy pandemii, jak i tzw. czasy postcovidowe. Jesteśmy przygotowani na wszelkie możliwości, niezależnie jak długo potrwa obecna sytuacja. – komentuje Jakub Dwernicki.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Grupa R22 spodziewa się utrzymania dotychczasowego trendu wzrostu organicznego w segmencie hostingu. Równolegle pracuje nad nowymi przejęciami oraz planuje dołączać kolejne marki hostingowe do cyber_Folks. W segmencie CPaaS w IV kwartale powinno nastąpić mocne przyspieszenia i rekordowe liczby wysyłek komunikatów, dzięki dynamicznemu wzrostowi rynku ecommerce. Zgodnie z zapowiedziami spółki na wyniki segmentu mocny pozytywny wpływ będzie miało przejęcie ProfiSMS. W segmencie SaaS Grupa chce utrzymać wysoką dynamikę rozwoju.

Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2017 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o R22)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR