Haitong Bank podniósł cenę docelową R22 do 38,90 zł za akcję

Omawiane walory:

Konrad Księżopolski, szef działu analiz w Haitong Bank, w raporcie z 24 sierpnia utrzymał rekomendację kupuj dla Grupy R22, podnosząc cenę docelową do 38,90 zł z 33 zł.

haitong, bank, rekomendacje, r22, akcje,

Haitong Bank podniósł cenę docelową R22 do 38,90 zł za akcję

Analityk Haitong Bank utrzymał rekomendację kupuj dla Grupy R22 dzięki wyższym wskaźnikom wyceny spółek porównywalnych z sektora hosting i omnichannel communication oraz podniesieniu prognozy EBITDA w perspektywie roku/dwóch o odpowiednio 3/4 proc. Tak jak prognozowali analitycy w raporcie z marca 2020 r., COVID-19 miał pozytywny wpływ na działalność Grupy R22. Lockdown spowodował, że wiele firm przeniosło swoją działalność do internetu. Strukturalny trend polegający na cyfryzacji światowej gospodarki trwa od wielu lat, ale zdaniem analityków COVID-19 jest ważnym czynnikiem, który przyspieszył go o 2-3 lata.

– W rezultacie zdaniem analityków perspektywa dla usług hostingowych i omnichannel communication pozostanie sprzyjająca w nadchodzących kwartałach i latach. Wyniki finansowe Grupy R22 powinny zostać dodatkowo wzmocnione poprzez akwizycje, nad którymi spółka nieustannie pracuje. W oparciu o prognozę finansową Haitong Banku na rok 2020 (obejmującą okres styczeń-grudzień 2020 r.), Grupa R22 jest obecnie wyceniana ze wskaźnikiem EV/EBITDA na poziomie 10,7x, podczas gdy międzynarodowi konkurenci z branży na 16-16,5x (według Bloomberga), co wciąż wydaje się być atrakcyjnym dyskontem. czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego.

>> Szybki rozwój na kredyt – omówienie sprawozdania finansowego R22 po I kw. 2020 r.

Zdaniem analityka w IV kw. 2019/2020 spółka pokazała zalety segmentu hostingowego, który pomimo zawirowań spowodowanych pandemią utrzymał dynamikę z poprzednich kwartałów. Wzrost przychodów jest napędzany przez ponad 5-proc. wzrost organiczny jeżeli chodzi o bazę klientów hostingowych i nieustający wzrost ARPU. Usługi hostingowe Grupy R22 wciąż pozostają tańsze niż głównych konkurentów co stwarza potencjał do dalszego wzorstu ARPU. Analityk oczekuje, że w kilku nadchodzących kwartał wzrost ARPU będzie wahał się między 8-9 proc., a począwszy od 2023 r. ustabilizuje się na poziomie ok. 5 proc.

– Rekordowe przychody w IV kw. 2019/2020 w wysokości 27,4 mln PLN (wobec 23,3 mln PLN w III kw. 2019/2020) były zasługą pandemii i lockdownu, które w zauważalny sposób zwiększyły popularność e-commerce. Do pewnego stopnia była to sytuacja wyjątkowa, trudna do powtórzenia na porównywalną skalę w kolejnych kwartałach. Jednak handel po pandemii raczej nie wróci do poziomu sprzed jej wybuchu, ponieważ coraz więcej klientów zaczyna postrzegać e-commerce jako atrakcyjny, bezpieczny i efektywny kanał zakupowy. W rezultacie Haitong Bank uważa, że długoterminowa prognoza fundamentalna dla segmentu wielokanałowego jest bardziej atrakcyjna po pandemii niż była przed nią – czytamy w raporcie.

Pandemia i lockdown boleśnie uderzyły w biznes turystyczny, a Profitroom w okresie od marca do kwietnia 2020 r. zanotował spadek rezerwacji hotelowych nawet o 96 proc. r/r. Jednak po pierwszej fali spadków rynek zaczął się odradzać, szczególnie że Polacy zaczęli zmieniać swoje plany wakacyjne z międzynarodowych na krajowe. Popyt na wypoczynek w Polsce został ostatnio wzmocniony dzięki rządowym dopłatom do wakacji w wysokości 500 PLN na jedno dziecko. Nawet kiedy pandemia się skończy, pewne obawy o turystykę zagraniczną wśród klientów pozostaną, dlatego analityk oczekuje, że popyt na podróże krajowe będzie nieco wyższy niż przed COVID-em.

– Powinno to sprzyjać modelowi biznesowemu Profitroom, którego baza hotelowa jest nastawiona raczej na turystykę niż na podróże biznesowe. W 2019 r. przychody Profitroom wyniosły ok. 28 mln PLN. W 2020 r. analitycy oczekują płaskiej dynamiki, bo straty z okresu od marca do maja 2020 r. mogą zostać nadrobione dzięki zwiększonemu ruchowi w II poł. 2020 r. Analitycy zauważają również, że podczas lockdownu Profitroom znacząco zrestrukturyzował swoją bazę kosztową, ograniczając zatrudnienie o kilkadziesiąt osób. Stąd rentowność może się zwiększyć, kiedy sprzedaż powróci na ścieżkę wzrostową – argumentuje Księżopolski.

Podczas telekonferencji po publikacji wyników za IV kw. 2019/20 zarząd poinformował, że Grupa R22 prowadzi zaawansowane rozmowy na temat przejęcia i transakcja może zostać zawarta jeszcze w tym roku. Spółka podała, że jest w stanie przeznaczyć na ten cel 8-9 mln EUR. Analityk spodziewa się akwizycji w segmencie omnichannel communication poza Polską. Ekspert oczekuje również, że Grupa R22 zapłaci za podmiot jednocyfrowy mnożnik EV/EBITDA, który będzie niższy niż poziom EV/EBITDA Grupy R22 w 2020 r. na poziomie 10,7x.

Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2017 r.

Rekomendacje dla Alior Banku powstała 24 sierpnia 2020 r. Autorem rekomendacji jest Konrad Księżopolski, szef Działu Analiz w Haitong Bank. Wymagany przepisami prawa disclaimer do rekomendacji jest do pobrania TUTAJ

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT R22, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR