Haitong Bank podwyższył rekomendację dla Wirtualnej Polski

Omawiane walory:

Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku, w raporcie z 21 października podwyższył rekomendację dla Wirtualnej Polski do Neutralnie (poprzednio Sprzedaj). Jednocześnie podwyższył cenę docelową do 75,10 zł z 60 zł.

wirtualna, polska, rekomendajce, haitong, bank,

Haitong Bank podwyższył rekomendację dla Wirtualnej Polski

Haitong Bank podniósł wycenę Wirtualnej Polski za sprawą wzrostu wyceny globalnych spółek porównywalnych z branży online i e-commerce. Analityk obniżył prognozę EBITDA na 2020 r. o 9 proc. uwzględniając gorsze od oczekiwanych wyniki w segmencie e-commerce. Choć Wirtualna Polska działa w 100 proc. online, spółka nie jest w pełni beneficjentem wszystkich trendów związanych z lockdownem. Dzieje się tak głównie z powodu zaangażowania w turystykę międzynarodową, która w skali globalnej pogrążona jest w kryzysie, jednak ekspert nie wierzy, że sytuacja ulegnie znaczącej zmianie. Z drugiej strony lockdown sprawił, że zarówno prywatna jak i biznesowa aktywność ludzi przeniosła się do internetu, co powinno korzystnie przełożyć się na rynek reklamy internetowej.

– Jeśli chodzi o wyniki za III kw. 2020 r. Haitong Bank oczekuje kolejnego słabego kwartału za sprawą wyników e-commerce. Analitycy spodziewają się, że łączne przychody wyniosą 140 mln PLN (spadek o 24 proc. r/r). Analitycy zakładają odbicie w reklamie internetowej i przychodów z tego tyłu na poziomie 80,4 mln PLN (wzrost o 8 proc. r/r, spadek o 5 proc. w II kw. 2020 r.). Haitong Bank oczekuje, że przychody z e-commerce wyniosą 51 mln PLN (spadek o 52 proc. r/r, wobec spadku o 65 proc. w II kw. 2020 r.), przede wszystkim za sprawą Wakacje.pl, ale również TotalMoney i Domodi – czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego.

Restrukturyzacja, którą Wirtualna Polska przeprowadziła podczas lockdownu w II kw. 2020 r. powinna pozytywnie wpłynąć na rentowność segmentu reklamy internetowej i analityk oczekuje, że marża EBITDA wyniesie ok. 47 proc. wobec 44 proc. w roku ubiegłym. Rentowności e-commerce zaszkodzą prawdopodobnie przede wszystkim Wakacje.pl i ekspert spodziewa się, że EBITDA w tym segmencie wyniesie ok. 7 mln zł. Ponadto według Księżopolskiego przychody z działalności telewizyjnej wyniosą 5 mln zł, a wynik EBITDA -0,9 mln zł.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

II kw. 2020 r. przyniósł pierwszy w historii spadek na rynku reklamy internetowej o ok. 5 proc. r/r, co było głównie wynikiem zamrożenia wszystkich budżetów reklamowych z powodu wielkiej niepewności wywołanej lockdownem. Warto jednak zauważyć, że 5 proc. spadek dynamiki reklamy internetowej i tak wygląda najlepiej wśród wszystkich segmentów, jeżeli weźmie się pod uwagę dwucyfrowe spadki w reklamie telewizyjnej, radiowej i w magazynach (-35 proc.), prasie (-50 proc.), reklamie zewnętrznej (-70 proc.) czy kinach (-100 proc.).

– Najważniejsze efekty lockdownu płyną ze zmiany przyzwyczajeń i przyspieszenia trendów cyfryzacyjnych wpływających na codzienne życie. Dotyczy to konsumpcji (więcej zakupów online via e-commerce), rozrywki (wzrost video-streamingu) i pracy (praca zdalna napędza webcasty, czaty na żywo itp.). Coraz więcej aktywności przenosi się do sieci, co powinno mieć pozytywny wpływ na reklamę internetową w perspektywie krótko, średnio i długoterminowej. Wirtualna Polska jest w dobrej pozycji by zmonetyzować to przyspieszenie trendu cyfryzacyjnego za sprawą swojej wiodącej pozycji wśród polskich portali jeżeli chodzi o bazę realnych użytkowników. Po drugie, w II kw. 2020 r. Wirtualna Polska koncentrowała się na cięciu kosztów, które oprócz e-commerce dotyczyło również segmentu reklamy internetowej. Przy oczekiwanym odbiciu przychodów z tego tytułu, dźwignia operacyjna powinna wesprzeć rentowność reklamy online – czytamy w raporcie.

Analityk oczekuje, że nawet jeżeli pandemia koronawirusa zelżeje w okresie wiosna-lato 2021, wiele ludzi zrezygnuje z międzynarodowych wakacji. Szczególnie dotyczy to rodzin z dziećmi, czyli grupy, która najczęściej wykupuje wakacje all-inclusive i jednocześnie jest najbardziej liczną grupą klientów Wakacje.pl. W Polsce odrodzenie turystyki międzynarodowej będzie tym trudniejsze, że rząd zaoferował program socjalny Wakacje+. Program ruszył w sierpniu 2020 r., ale wiele rodzin nie miało szans z niego skorzystać. Program obowiązuje do 2022 r. i według eksperta może on być ważnym czynnikiem dla wielu rodzin przy podejmowaniu decyzji, czy w 2021 r. wyjechać zagranicę, czy spędzić wakacje w kraju. W efekcie tego analityk oczekuje, że przychody Wakacje.pl wzrosną w 2021 r., ponieważ baza porównawcza z 2020 r. będzie bardzo niska. Jednak zdaniem Księżopolskiego powrót do poziomów z 2019 r., gdy przychody przekroczyły 100 mln zł może zająć przynajmniej 2 lub 3 lata.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

Rekomendacje dla Wirtualnej Polski powstała 22 października 2020 r. Autorem rekomendacji jest Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku. Wymagany przepisami prawa disclaimer do rekomendacji jest do pobrania TUTAJ

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Wirtualna, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Grupa WP rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2019 r.

    Zarząd WIRTUALNA Polska Holding rekomenduje przeznaczenie całego zysku netto za rok 2019 w kwocie 8.88 mln zł na kapitał zapasowy.

  • Prognozy wyników za I kwartał wg BM mBanku

    To będzie wyjątkowo trudny i nierówny sezon wynikowy, a motywem przewodnim będą pierwsze efekty pandemii koronawirusa. BM mBanku w cyklicznym opracowaniu sprawdził, jak poszczególne branże poradziły sobie w czasie kryzysu oraz wykazał garść spółek, które mogą sprawić pozytywną niespodziankę.

  • WIG20 zaczyna się urządzać poniżej 2.000 pkt., w grze Rainbow Tours i Wirtualna Polska

    Epidemia koronawirusa spędza sen z powiek inwestorom z GPW. Na warszawskim parkiecie jest czerwono, a indeks WIG20 urządza się poniżej 2.000 pkt. i jest jednym z najsłabszych w Europie. W dalszym ciągu gorąco jest na Rainbow Tours, Enter Air i Mercatorze, do których dołączyła WIRTUALNA Polska, R22 i Asseco SEE.

  • Grupa WP: Urząd skarbowy kwestionuje wysokość kosztów podatkowych WPM za 2016

    Naczelnik Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Krakowie uznał, iż WPM - spółka zależna WIRTUALNA Polska Holding - nieprawidłowo rozpoznała koszty podatkowe związane z nabyciem WIRTUALNA Polska S.A. przez o2 sp. z o.o. (poprzednika prawnego WPM). W przypadku wydania przez naczelnika MUCS niekorzystnej dla WPM decyzji, zgodnej z wynikiem kontroli, WPM wystąpi na drogę sądową w obronie swojego stanowiska.

  • Złota lista GPW, czyli 30 spółek na historycznych szczytach

    Tylko w tym roku notowania akcji 30 spółek wyznaczyły nowe historyczne szczyty. Jeśli ktoś zamierza szukać rynkowych mistrzów, to powinien zacząć od indeksu maluchów. To właśnie z tego segmentu pochodzi aż połowa rekordzistów.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR