
Fot. Traffic Puzzle.
– Traffic Puzzle to oryginalna gra kategorii puzzle, która szybko staje się naszą trzecią najważniejszą grą. Unikalne doświadczenie match-3 (“wybierz trzy”), które oferuje gra pozwala oczekiwać, że dotychczasowe wzrosty to dopiero początek – powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge. Kategoria puzzle, do której należy Traffic Puzzle odpowiada za ponad połowę wartego 10,6 mld USD rynku gier casual, a rozszerzenie działalności w tym segmencie to jeden z naszych ważnych celów strategicznych. Kupujemy odnoszącą sukcesy grę, którą doskonale znamy jako jej wydawca i w której widzimy ogromny potencjał rozwoju. Przejmując grę Traffic Puzzle od naszego partnera będziemy mogli przyspieszyć jej rozwój dzięki naszemu know-how w zakresie gier free-to-play oraz technologii. Decyzja o przejęciu właśnie Traffic Puzzle, czyli gry z naszego portfela wydawniczego potwierdza także, że Huuuge Publishing to unikalny i wiarygodny kanał pozyskiwania potencjalnych celów przejęć w ramach realizacji naszej strategii Buduj i Kupuj – dodał.
Traffic Puzzle to gra stworzona przez Picadilla sp. z o.o., polskie studio z siedzibą we Wrocławiu. Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) Traffic Puzzle podwoiła się w 2020 roku w porównaniu z 2019 rokiem, a przychody z gry w tym okresie wzrosły trzykrotnie. Średnie dzienne przychody Traffic Puzzle wzrosły z ok. 12,9 tys. USD we wrześniu 2020 r. do ok. 100 tys. USD dziennie na datę podpisanie umowy przejęcia.
Gra miała swoją premierę w czerwcu 2019 roku. Dostępna jest na platformach Apple App Store, Google Play i Amazon Appstore.
– Przejęcie Traffic Puzzle ugruntowuje pozycję Huuuge w szybko rosnącym segmencie gier casual i pozwoli na przyspieszenie dywersyfikacji strumieni przychodów spółki. Oczekujemy, że pozytywny wpływ przejęcia Traffic Puzzle na wyniki Huuuge będzie najbardziej widoczny począwszy od 2022 roku – dodaje Jon Bellamy, wiceprezes ds. strategii i rozwoju korporacyjnego Huuuge.