ehbgbmcr
Advertisement
PARTNER SERWISU
dorwrovc

Hyper Poland hitem na brytyjskiej platformie crowdfundingowej. Zapisy nadal trwają

Omawiane walory:

Polski startup rozwijający technologię superszybkiej kolei w 10 dni pozyskał ponad 2 mln zł na brytyjskiej platformie Seedrs. Zapisy wśród inwestorów nadal trwają.

Hyper,Poland

Fot. mat. prasowe/Hyper Poland

Pod koniec lutego firma założona m.in. przez absolwentów Politechniki Warszawskiej wystartowała z drugą rundą finansowania na brytyjskiej platformie inwestycyjnej Seedrs. Jej celem było zebranie 452 tys. euro na dalsze testy oraz rozwój kolei najnowszej generacji, opartej o lewitację magnetyczną i silnik liniowy, poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością do 415 km/h.

Oferta szybko zyskała popularność. Po 10 dniach trwania kampanii Hyper Poland zebrało 452 tys. euro. Największe grupy inwestorów w tej rundzie stanowią obywatele Wielkiej Brytanii i Polski. To także z tych krajów wpłynęło na konto Hyper Poland najwięcej pieniędzy. Warto dodać, że przy poprzedniej rundzie finansowania (której celem było pozyskanie 334 tys. euro) polska firma potrzebowała 7 dni, aby zebrać dwukrotnie mniejszą kwotę (200 tys. euro).

– Czas, w którym udało nam się zebrać kolejne środki, pokazuje, jak bardzo wyczekiwany przez inwestorów indywidualnych jest nasz pełnoskalowy tor testowy, na którym w 2021 roku zostaną przeprowadzone testy systemu magrail – mówi Przemysław Pączek, prezes i współzałożyciel Hyper Poland.

>> W czwartek 26 marca o godzinie 10:00 zapraszamy na czat inwestorski z prezesem Hyper Poland Przemysławem Pączkiem, CTO – Pawłem Radziszewskim oraz CBO – Kasią Foljanty

Kampania cały czas trwa

Hyper Poland przekroczyło 100 proc. celu kampanii, więc o wynik już może być spokojne. Firma zapowiada, że nadwyżkę środków przeznaczy na szybsze uruchomienie kolejnych prac badawczo-rozwojowych, w szczególności związanych z rozwojem autorskiego mechanizmu pudła wychylnego, umożliwiającego jazdę na łukach nawet o 76 proc. szybciej niż obecnie. W międzyczasie Hyper Poland przygotowuje się do budowy pełnowymiarowego toru systemu magrail. Pierwsze prace w tym zakresie ruszą w drugiej połowie 2020 roku.

Głównym celem Hyper Poland jest przywrócenie przewagi konkurencyjnej istniejącym liniom kolejowym poprzez modernizację i dostosowanie obecnej infrastruktury do standardu kolei dużych prędkości. Efektem tego będzie zwiększenie wykorzystania kolei w stosunku do obecnie dominującego transportu drogowego i lotniczego.

>> Zainwestuj w Hyper Poland na brytyjskiej platformie Seedrs

Unikatowa technologia

Technologia opracowana przez Hyper Poland, której elementy zostały zgłoszone do opatentowania, opiera się na technologii pasywnej lewitacji magnetycznej – magrail. Innowacyjne elementy instalowane na istniejących torach tradycyjnej kolei pozwolą pojazdom kolei magnetycznej na poruszanie się z prędkością sięgającą 300 km/h, a tam, gdzie powstały już tory kolei dużych prędkości – 415 km/h.

hyper,poland

Źródło: Hyper Poland

W ubiegłym roku spółka ukończyła budowę demonstratora w skali 1:5. Model miał 1,5 metra długości i poruszał się po 48-metrowym torze. 22 października odbyła się prezentacja modelu.

To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach. W przyszłości da natomiast możliwość rozbudowy o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości.

– Nasze rozwiązanie polega na dołożeniu do istniejących torów silnika liniowego pomiędzy istniejącymi szynami oraz płyt lewitacyjnych po bokach toru. Silnik liniowy ma postać trzeciej szyny zamontowanej w osi toru i będzie służyć do napędu oraz hamowania pojazdów. Płyty lewitacyjne będą służyć do unoszenia pojazdu nad powierzchnią płyty oraz stabilizacji bocznej pojazdu – tłumaczył zasady działania technologi prezes Przemysław Pączek na czacie inwestorskim Stockwatch.pl w marcu ubiegłego roku.

Trzecią i ostatnią fazą rozwoju jest budowa całkowicie nowej infrastruktury hyperloop, dzięki której pojazdy będą mogły przemieszczać się z prędkością 1200 km/h.

– Zainteresowanie demonstracją naszej technologii wyrazili przedstawiciele kolei z Szwajcarii, Hiszpanii, Austrii, Portugalii, Indii i Malezji. Zgłosili się do nas pierwsi partnerzy, którzy chcą nam pomóc w rozwoju biznesu w Ameryce Północnej i Południowej – mówił prezes Pączek w rozmowie z inwestorami w ubiegłym roku.

Wysiłki polskiej firmy były wielokrotnie doceniane przez liderów branży. Brytyjski serwis Railway Technology wskazał Hyper Poland jako firmę, która zmieni kolej w 2020 roku. Lufthansa Innovation Hub wybrał Hyper Poland jako jeden ze 150 najważniejszych start-upów związanych z transportem w 2019 roku – obok takich projektów jak BlaBlaCar czy Baidu. W 2019 roku firma Hyper Poland otrzymała grant w wysokości 16,5 mln zł przyznany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat