
(Fot. społka)
Prace budowlane będą prowadzone w oparciu o pozwolenie wydane jeszcze 20 grudnia 2019 r. Decyzja o wydaniu pozwolenia na budowę dotyczy prac w obszarze terminalu przeładunkowo-magazynowego (gazoportu). Jest to pierwsze z serii wielu pozwoleń na budowę, które są obecnie w trakcie procedowania przez organy administracji samorządowej.
– Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj przekazać plac budowy naszemu generalnemu wykonawcy, który niezwłocznie rozpocznie na tym terenie prowadzenie prac. Osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w harmonogramie realizacji projektu, co stanowi dobrą prognozę na cały rozpoczęty właśnie rok. Jestem przekonany, że prace będą teraz już w widoczny sposób postępowały, a w najbliższym czasie umożliwimy firmie Hyundai realizację kolejnych elementów zakładu – powiedział prezes Grupy Azoty i Zakładów Chemicznych Police Wojciech Wardacki.
W skład zintegrowanego kompleksu chemicznego Polimery Police będą wchodziły instalacje do produkcji propylenu i polipropylenu, terminal przeładunkowo-magazynowy oraz infrastruktura logistyczna. Całkowity szacowany budżet projektu wynosi ponad 1,5 mld euro (ok. 6,5 mld zł), tym samym jest to największa inwestycja w polskiej branży chemicznej. Budowa ma zostać zakończona w 2022 r., a w IV kw. 2022 roku planowane są pierwsze dostawy dla klientów komercyjnych, podano również.
Grupa Azoty Police, wchodząca w skład Grupy Azoty, jest producentem wieloskładnikowych nawozów mineralnych oraz bieli tytanowej. Zatrudnia ok 3,5 tys. osób. Od 2006 r. jest notowana na GPW.
Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w UE w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO, czy biel tytanowa mają również silną pozycję w sektorze chemicznym znajdując swoje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 mld zł w 2018 r.