
(Fot. facebook/gamescom)
Przychody Activision Blizzard (NYSE: ATVI) urosły w pierwszym kwartale o 14 proc. r/r do 1,45 mld dolarów. Jednak niemal cała zwyżka sprzedaży to efekt lutowej akwizycji King Digital, brytyjskiego studia działającego w segmencie mobilnym. Przychody skorygowane o rozliczenia międzyokresowe wyniosły 809 mln dolarów, przy udziale King Digital na poziomie 207 mln dolarów, natomiast przed rokiem grupa raportowała skorygowany obrót na poziomie 703 mln dolarów. Choć organiczna sprzedaż była płaska, to i tak okazała się o 108 mln dolarów (w ujęciu Non-GAAP) wyższa od oczekiwań samej spółki i o 94 mln wyższa od oczekiwań analityków, do czego najprawdopodobniej przyczyniła się wysoka sprzedaż online. >> Zobacz także: Activision Blizzard kupuje King Digital za 5,9 mld dolarów
Obroty w kanale cyfrowym wyniosły 926 mln dolarów, co oznacza wzrost o 345 mln dolarów r/r (+60 proc.). A zatem zwyżka obrotów jest znacznie wyższa niż wynika to tylko z przejęcia twórców Candy Crush Sega. Spóła w raporcie chwali się, że średnia miesięczna liczba graczy dla gier ze studia Activision wzrosła o 10 proc. r/r, natomiast dla gier wydanych przez Blizzarda nawet o 23 proc. r/r. Kanał tradycyjny zanotował za to spadek sprzedaży z 649 mln dolarów do 482 mln dolarów.
Wynik operacyjny za I kwartał wyniósł 461 mln dolarów i był o 81 mln niższy od EBIT uzyskanego przed rokiem. Zysk netto zamknął się kwotą 336 mln dolarów (0,45 USD/akcję), co stanowi spadek o 15 proc. r/r., natomiast skorygowany EPS wyniósł 23 centy na akcję i był wyższy o 12 centów od prognoz spółki i o 12 proc. wyższy od przewidywań analityków. Na słabszy EBIT i wynik netto r/r wpłynęła głównie akwizycja King Digital. Bezpośrednie koszty związane z akwizycją wyniosły 34 mln dolarów, a wynik mocno obciążyła także amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych – 82 mln dolarów w porównaniu do raptem 1 mln przed rokiem.
– Z 12-centowej nadwyżki wyniku ponad założenia budżetowe około 7 centów związane jest z timingiem, około 3 centów pochodzi od wzrostu naszych marek i wcześniejszego zamknięcia transakcji King Digital, natomiast 2 centy wzięło się z jednorazowych korzyści podatkowych. – wyjaśnił podczas telekonferencji Dennis M. Durkin, CFO Activision Blizzard.
>> Więcej na temat planów wydawniczych amerykańskich producentów gier wideo przeczytasz tutaj
Lepsze od zakładanych wyniki pierwszego kwartału przyczyniły się do podniesienia tegorocznych prognoz. Activision Blizzard zamierza w 2016 r. uzyskać 6,13 mln dolarów przychodów oraz 69 centów na akcję zysku.