Analitycy Vestor DM wyznaczyli 12-miesięczną cenę docelową dla Mex Polska na 11,20 zł za akcję. Raport sporządzono przy kursie rynkowym na poziomie 5,70 zł.
Biuro zwraca uwagę, że zgodnie ze strategią spółki głównym motorem wzrostu będzie rozwój konceptu Pijalni Wódki i Piwa, charakteryzujący się niskimi nakładami inwestycyjnymi i wysoką rentownością, co determinuje szybki okres zwrotu inwestycji. Analitycy oczekują w tym roku wzrostu sieci PWiP o 5 lokali i po 6 placówek w 2017 i 2018 r., co w połączeniu z rozwojem konceptu PanKejk miałoby się przełożyć, według Vestor DM, na wzrost przychodów o 81 proc. do 95 mln zł w 2018 r. wobec 52 mln zł w 2015 r.
– Dzięki rozwojowi lokali w 100 proc. własnych, w najlepszych lokalizacjach, oczekujemy wzrostu znorm. zysku netto o 52 proc. r/r w 2016 r. do 4,5 mln zł i do 7,5 mln zł w 2018 r. (wzrost 154 proc. względem 2015 r.). Na naszych prognozach Mex wyceniany jest na mnożnikach znorm. P/E 9,6x w 2016 r., 7,1x w 2017 r. i 5,7x w 2018 r., z dwucyfrowym dyskontem do spółek porównywalnych. Dodatkowo ujemny cykl konwersji gotówki, silny bilans i wypracowany model rozwoju sieci z wykorzystaniem finansowania zewnętrznego (inwestor zewnętrzny, kredyt bankowy) pozwala Mex na wypłatę wysokich dywidend. W 2016 r. spółka wypłaci DPS 0,33 (DY: 5,8 proc.), a w latach 2017-2018 oczekujemy DPS 0,38 zł (6,7 proc.) i DPS 0,50 zł (8,9 proc.). – czytamy w raporcie Vestor DM.
Spółka ma za sobą restrukturyzację. W 2012 r. w związku z brakiem rentowności m.in. restauracji Browar de Brasil, klubów muzycznych oraz zaangażowaniem w obligacje spółki Alterco, Mex znalazł się w trudnej sytuacji płynnościowej i w wyniku odpisów aktualizujących wartości inwestycji odniósł stratę netto na poziomie 9,5 mln zł. Wdrożony plan restrukturyzacyjny polegał na zorientowaniu działalności na dwóch konceptach: The Mexican i nowo utworzonych Pijalniach, a wycofaniu się z działalności w nierentownych konceptach. Mex dokonał sprzedaży klubu Bed we Wrocławiu, wydzierżawił klub Bedroom w Łodzi oraz zawiesił działalność Browar de Brasil w Łodzi. W sierpniu 2013 r. spółka całkowicie wycofała się z działalności w segmencie klubów muzycznych. W 2014 r. na miejscu łódzkiego Browar de Brasil otworzyła naleśnikarnię PanKejk i całkowicie wycofała się z konceptu Browar de Brasil.
Dziś akcje spółki zyskują na wartości kilka procent. W tym roku zwyżka sięga już 44 proc., a skali ostatnich 12 miesięcy jest to 95 proc.