
Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
– Tryb kooperacji był dla nas dużym wyzwaniem, ale nie mogliśmy zawieść graczy, którzy marzyli o rozgrywce wieloosobowej w naszej grze. Jesteśmy bardzo dumni z końcowego efektu. Medieval Dynasty 2.0. to nie tylko nowa mapa czy tryb, ale przede wszystkim kompleksowe ulepszenia, które znacząco poszerzają możliwość doświadczania świata gry przez jej użytkowników. Na platformie Steam poziom wishlity przekroczył 1,3 miliona graczy, liczymy, że to dopiero początek – powiedział Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
Przed premierą trybu Co-Op Render Cube przeprowadziła kilkumiesięczne beta testy. W efekcie pozwoliło to wzbogacić finalną produkcję o dodatkowe sugestie graczy i ich pomysły na rozgrywkę.
– Otrzymujemy wiele komentarzy, które pokazują jak bardzo wyczekiwany jest tryb Co-Op, dlatego liczymy na wysokie zainteresowanie tytułem. Podczas beta testów uzyskaliśmy wiele cennych informacji od naszej społeczności o tym jak postrzegają aktualizację Medieval Dynasty i jakie są ich oczekiwania wobec trybu wieloosobowego. Premiera trybu Co-Op będzie kolejnym bodźcem dla dotychczasowych graczy, by powrócić do gry, a dla nowych, by ją kupili. Obecnie Medieval Dynsaty jest dostępna z 25 proc. zniżką oraz w zestawach promocyjnych Steam wraz z Green Hell. Tytuł jest także promowany w ramach MidWeekMadness na głównej stronie Platformy – dodaje Damian Szymański.
Na przełomie Q1/Q2 2024 oku tryb kooperacji zostanie dodany także do wersji na konsole nowej generacji: PlayStation5, Xbox Series X/S oraz do usługi Game Pass oraz innych platformach.
Flagowa produkcja Render Cube notuje coraz to lepsze wyniki. W listopadzie br. spółka poinformowała, że sprzedaż tytułu przekroczyła 1,5 mln kopii. Na samej platformie Steam gra zgromadziła ponad 27,6 recenzji, z czego 90 proc. jest pozytywne.
Od lipca do września przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 4,1 mln zł, w porównaniu do ponad 1,9 mln zł r/r (110 proc. wzrost). W tym czasie EBITDA wyniosła ponad 3,9 mln zł wobec 0,95 w trzecim kwartale 2022 roku (314 proc. wzrost). Na koniec września, przy braku zobowiązań oprocentowanych, spółka posiadała 21,5 mln zł w środkach pieniężnych.
W nadchodzących planach spółki jest zmiana rynku notowań – z NewConnect na główny parkiet GPW w Warszawie. W planach spółki są kolejne produkcje, których szczegóły na obecnym etapie nie są znane.
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.