W ubiegłym roku Klabater wypracował 5,2 mln zł ze sprzedaży gier i 0,36 mln zysku netto. Niższe niż w 2019 roku wyniki to następstwo braku premier gier własnych, zwiększonych kosztów realizacji działań i obowiązków wynikających z faktu bycia spółką notowaną na rynku NewConnect. Istotny dla ubiegłorocznych wyników był przychód realizowany przez tytuły wydane w latach ubiegłych. Back-catalog przyniósł spółce aż 3,93 mln zł przychodu, oznacza to wzrost wartości o 155 proc. w porównaniu do przychodów osiągniętych w 2019 roku z tej części działalności spółki.
– Naszym flagowym produktem jest gra „Crossroads Inn”. Potencjał tego tytułu jest wyższy niż jego obecne wyniki sprzedażowe i ma perspektywę na dalszy wzrost. Dlatego kluczową grą w przyszłości będzie dla nas sequel w tej serii – zaznaczyli Michał Gembicki i Robert Wesołowski.
Spółka wciąż pracuje nad przejściem z NewConnect na GPW. Obecnie priorytetem jest jednak realizacja planów wydawniczych. Studio jeszcze przy okazji publikacji raportu rocznego poinformowało, że szykuje 10 premier na wszystkie platformy. Bardziej szczegółowe informacje Klabater chce przedstawić w II kwartale po premierze gry „The Amazing American Circus”.
– Premiera „The Amazing American Circus” zaplanowana jest na 20 maja 2021 r. Produkcja gier to bardzo złożony proces i nie zawsze da się przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na datę premiery. Na dziś nie posiadamy informacji, aby zakładana przez nas data miała ulec zmianie. Jeżeli wydarzy się coś, co mogłoby wpłynąć na ten termin, to poinformujemy o tym w raporcie bieżącym – powiedzieli przedstawiciele spółki.
W związku z pracami nad kolejnymi projektami studio będzie potrzebowało coraz więcej pracowników. Założyciele studia nie ustają w rozwijaniu swojego zespołu.
– Planujemy rozpoczęcie preprodukcji i projektowania kolejnych gier własnych, więc zespół Klabatera z pewnością się powiększy. Stale poszukujemy utalentowanych specjalistów w wielu obszarach związanych z produkcją gier, ale nie podamy konkretnej liczby nowych pracowników – powiedzieli Michał Gembicki i Robert Wesołowski.
Duże nadzieje studio wiąże z premierą konsolowych portów gier Heliborn oraz Crossroads Inn. Twórcy liczą, że obie premiery przyniosą istotne przychody w 2021 r.
– Szczególnie liczymy na „Heliborn” na PS4/PS5 i XboxOne oraz „Crossroads Inn” na XboxOne. Premiera Heliborn na Xbox planowana jest jeszcze w Q1, na PS4 w Q2, Crossroads Inn na XboxOne w Q2, a do końca roku na platformę Nintendo Switch. Dokładne daty premier publikujemy raportem bieżącym – powiedzieli założyciele studia.
Klabater pracuje także nad projektem Animal Planet, przy którym współpracuje z telewizją Discovery i kanałem Animal Planet. Umowa z Discovery zakłada, że Klabater będzie odprowadzał na rzecz Discovery tantiemy stanowiące określony procent od przychodów netto spółki ze sprzedaży gier stworzonych we współpracy z Discovery.
– Prace nad projektem „Animal Planet” są w fazie tzw. alfa i przygotowujemy finalną wersję projektu gry. Opracowaliśmy innowacyjny koncept gry. Głównym celem projektu będzie edukacja w obszarze ekologii oraz ochrony gatunków zwierząt, którym grozi wyginięcie. Współpracujemy ściśle z telewizją Discovery i kanałem Animal Planet. Więcej informacji o tym tytule będziemy gotowi ogłosić w drugiej połowie roku – powiedzieli Gembicki i Wesołowski.
Klabater to wydawca i producent gier założony przez CDP Sp. z o.o. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od października 2019 r.