Realizacja pierwszego miliona przesyłek potrzebowała aż 10 lat, drugi milion wymagał już tylko trzech lat – przekazała spółka w informacji prasowej. W I półroczu liczba transakcji wzrosła o 19 proc. Sklep internetowy odpowiada za około 16 proc. przychodów giełdowej spółki Komputronik SA.
– Na sukces w segmencie e-commerce składa się kilka czynników: zaufanie klientów, duża dostępność produktów, atrakcyjne ceny oraz szeroka oferta. Naszą silną stroną jest także szybkie wprowadzanie nowości. W ostatnich miesiącach uzupełniły ją tablety, komputery media center, telewizja na kartę HD, a także szereg produktów RTV i AGD. W sumie oferujemy ponad 50 tysięcy produktów przeszło 700 różnych marek – mówi Piotr Zieliński, Kierownik Internetowego Sklepu Komputronik.pl.
Grupa kapitałowa Komputronik SA miała w I półroczu narastająco stratę netto -1,1 mln zł przy przychodach 428 mln zł. Spółka mimo niezadowalającej rentowności utrzymuje stabilny rating na poziomie B. Zadłużenie odsetkowe wynosi 65 mln zł, na koniec czerwca kapitał obrotowy osiągnął wartość ujemną. Cykl rotacji zapasów skrócił się ostatnio z 33 dni do 31 dni, cykl konwersji gotówki wynosi 15 dni. Od początku roku kurs spadł o ponad 50 proc., znajduje się obecnie ponad 90 proc. niżej od debiutu.
Spółka toczy ostry spór ze swoją dawną spółką zależną Karen, obecnie Clean & Carbon Energy o rozliczenie transakcji z 2010 roku.
- Pełna analityka finansowa spółki w serwisie
http://www.stockwatch.pl/gpw/komputron,wykres-swiece,wskazniki.aspx