mqmybclp
Advertisement
PARTNER SERWISU
ywyjkzmj

Kool2Play miało rekordowe 12 mln zł przychodów w 2022 r.

Omawiane walory:

Grupa Kool2Play w 2022 roku wygenerowała ponad 12,15 mln zł przychodu i 0,9 mln zł zysku. Obecnie przygotowuje się do premiery pełnej wersji swojego pierwszego dużego tytułu - Uragun, która została zapowiedziana na 30 marca. Grupa zaprezentowała zmianę podejścia do gamedevelopmentu, co ma się przełożyć na szybszy proces produkcji tytułów i komercjalizację trzech jakościowych gier jednocześnie w perspektywie najbliższych 3 lat.

Marcin,Marzecki,kool2play,czat,inwestorski

Marcin Marzęcki – prezes zarządu Kool2Play.

W roku 2022 grupa zanotowała dodatni wynik finansowy. Przychody netto ze sprzedaży wzrosły do ponad 12,15 mln zł w porównaniu do 9,7 mln w roku 2021. Grupa wygenerowała też zysk netto w wysokości 0,9 mln zł, co daje ponad pięciokrotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. 

– Grupa wykazuje dwa główne strumienie przychodów i zysków. Pierwszym jest spółka Kool2Play, gdzie przychody netto ze sprzedaży pochodzą z usług outsourcingowych wykonywanych dla firm trzecich, spółki zależnej KT oraz sprzedaży gry Uragun w formule Early Access. Drugim głównym strumieniem, są przychody Kool Things z usług marketingowych dla firm spoza grupy. Istotny wpływ na uzyskanie pozytywnego wyniku finansowego miało także rozliczenie dotacji w spółce zależnej – komentuje Marcin Marzęcki, prezes Grupy Kapitałowej Kool2Play. 

W 2022 roku najważniejszym wydarzeniem dla Grupy było wydanie pierwszego dużego projektu w formule Early Access na platformie Steam. Obecnie Spółka Kool2Play skupia się na przygotowaniu tytułu do premiery pełnej wersji, która została zapowiedziana na 30 marca. Promocja gry skoncentrowana zostanie na premierze i wydarzeniach popremierowych.     

– Zachodzące na rynku gier zmiany, jak i nowe okoliczności gospodarcze, wymusiły na nas modyfikację podejścia do produkcji gier na najbliższe 3 lata. Spółka w dalszym ciągu będzie koncentrowała się na tworzeniu własnych, jakościowych gier, jednak ewolucji ulega podejście do cyklu produkcyjnego, który jest zdeterminowany wyborem gatunku. Spółka zmierza dobierać gatunki gier (albo ich połączenia) tak, aby proces produkcji zamykał się w ok. 1,5 roku, co pozwoli lepiej zarządzać kosztami produkcji, przewidywać i wykorzystywać trendy na rynku gier – tłumaczy prezes.

>> 23 marca o godzinie 10:00 zapraszamy na czat inwestorski z Marcinem Marzęckim – prezesem zarządu Kool2Play

W 3-letniej perspektywie celem jest komercjalizacja trzech jakościowych gier równocześnie. Pierwszą z nich będzie Uragun, drugą Friendship, kolejną niezaanonsowany jeszcze Projekt Y. Gra Friendship to zręcznościowa łamigłówka tzw. action puzzle, nastawiona na kooperację, w której gracze łączą siły, by przetrwać w labiryncie, który mogą kontrolować. W IV kwartale 2022 Kool2Play zamknął etap projektowana w pełni grywalnego demo gry, a obecnie kontynuuje rozmowy na temat jej wydania z wybranymi firmami. Po zakończeniu rozmów, co zostało zaplanowane na koniec kwietnia 2023, spółka ogłosi decyzję w kwestii sposobu wydania gry oraz spodziewanej daty premiery. 

– Projekt Y powstanie z jednego z trzech prototypów gier gotowych do dalszego rozwoju i produkcji. O wyborze jej kierunku podejmiemy decyzję w II połowie 2023 roku. Planowana premiera tej gry nastąpi w Q2 2024 roku – dodaje Marzęcki. 

Rok 2022 okazał się przełomowy również dla Kool Things. Pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych, agencja odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 6 mln zł, zrealizowała kampanię o rekordowym budżecie dla The Pokemon Company, a ponadto rozwinęła strukturę działów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych.

– Przed Kool Things czas dalszego intensywnego rozwoju w oparciu o nową, wzmocnioną ofertę. Kolejnym krokiem na naszej roadmapie jest zwiększenie rocznego przychodu ze sprzedaży oraz umocnienie wizerunku Kool Things jako najlepszej agencji gaming marketingu w Europie Środkowo-Wschodniej, także dzięki zwiększonej obecności podczas najważniejszych światowych wydarzeń gamingowych, takich jak chociażby PAX East, które rozpoczną się już 23 marca b.r. w Bostonie – podsumowuje prezes.

Zwieńczeniem zakończonego właśnie roku obrotowego jest przeniesienie od 1 marca 2023 prac nad narzędziem SaaS do marketingu gamingowego Buffmaker, do specjalnie utworzonej spółki celowej, w której agencja Kool Things jest jednym z największych udziałowców.

Kool2Play to notowany na rynku NewConnect deweloper gier komputerowych. W grupie ma agencję marketingu gamingowego Kool Things.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Kool2Play: Premiera ‚Alchemist Shop Simulator’ na PC: 11 marca, wcześniej – demo nowej gry

    Data premiery gry "Alchemist Shop Simulator" w wersji na PC na platformie Steam została ustalona na 11 marca 2025 r.; wydawcą gry będzie KOOL2PLAY. Produkcja gry została zakończona zgodnie z planem, a gra znajduje się obecnie w fazie zamkniętej bety dostępnej dla wybranych influencerów gamingowych.

  • Strategia Kool2Play zakłada tworzenie gier z partnerami zewn., z budżetami 0,5-1,5 mln zł

    Nowa strategia grupy kapitałowej KOOL2PLAY na lata 2024-2027 zakłada m.in. tworzenie jakościowych gier w partnerstwach z podmiotami zewnętrznymi, przy budżecie 0,5-1,5 mln zł.

  • Kool2Play ma umowę z Drageus Games ws. wydania ‚Uragun’ na konsole

    KOOL2PLAY podpisał ze spółką Drageus Games (wydawca) umowę, na mocy której ustalono zasady wzajemnej współpracy w zakresie portowania i wydania gry "Uragun" na platformach konsolowych, tj.: PlayStation 4 i 5, Xbox One/Series S i X, Nintendo Switch. Premiera gry na platformach konsolowych planowana jest na rok 2024.

  • Kool2Play przesunął terminy debiutu 3 gier, rusza z serią małych gier casualowych 1$Fun

    KOOL2PLAY przesunął terminy debiutu gier: "Uragun" na konsole (bez nowego terminu), "Project X: Friendship" na PC (na III kw. 2024) i "Project Y" (na 2025). KOOL2PLAY poinformował też o rozpoczęciu realizacji serii 1$Fun, w ramach której wydawane będą małe, casualowe gry o krótkim powtarzalnym gameplayu.

  • Kool2Play wygenerował 1,2 mln zysku w I kw. 2023 r.

    Grupa kapitałowa KOOL2PLAY w pierwszym kwartale 2022 roku wygenerowała skonsolidowany zysk w wysokości 1,2 mln złotych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów i usług wyniosły natomiast 1,5 mln zł. Obecnie priorytetem grupy są prace nad drugim tytułem studia KOOL2PLAY o kodowej nazwie Project X: Friendship. Spółka inwestuje również intensywnie w rozwój technologii AI i GPT, która w przyszłości obniży koszty produkcji gier oraz zwiększy konkurencyjność grupy kapitałowej za sprawą możliwości uatrakcyjnienia rozgrywki.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat