
Kruk w nowej strategii postawi na rozwój technologiczny, w tym m.in. hiperpersonalizację
– Najważniejszy proces, jaki obecnie realizujemy, to rozwój technologiczny. Pod koniec roku zaprezentujemy naszą nową startegię. Zobaczycie tam bardzo duży komponent przemiany technologicznej – powiedział Krupa podczas telekonferencji z dziennikarzami.
– Technologia będzie kluczowym elementem strategicznego rozwoju Kruka – podkreślił.
Jak wyjaśnił, priorytetem spółki jest wdrożenie nowego systemu operacyjnego, który zawiera trzy podstawowe składniki. Pierwszym jest koncentracja na lead time.
– Chcielibyśmy skrócić lead time o jakieś 20 proc. Będziemy funkcjonować poprzez te same działania, tylko wykonywane w szybszych sekwencjach – powiedział Krupa.
Drugim filarem będzie hiperpersonalizacja.
– Dziś mamy 12 mln klientów. Spodziewamy się, że w ciągu 5-6 lat będziemy mieli 20 mln klientów. Chcielibyśmy poprawić komunikację i spersonalizować przekaz do każdego z tych klientów – wskazał prezes.
– Trzeci element to self-service. Chodzi o to, żeby nasi klienci bez kontaktu z nami sami obsługiwali swój dług. Globalnie 36 proc. ugód zawartych przez Kruka to ugody zawarte bez udziału naszych doradców – powiedział także.
Kruk jest największą firmą zarządzającą wierzytelnościami w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.