Kwietniowy debiutant zaprezentował wyniki za I kwartał roku obrotowego 2014/2015. W okresie kwiecień-czerwiec przychody spółki wzrosły w ujęciu r/r o 59,2 proc. do 6,05 mln zł. Zysk operacyjny rósł w tempie 67,4 proc. do poziomu 4,2 mln zł, a netto o 67,8 proc. do 3,3 mln zł.
Wzrost wyników jest bezpośrednią konsekwencją zwiększania bazy klientów spółki. Według danych z 1 lipca 2014 r. liczba klientów korzystających z płatnej wersji produktu LiveChat wyniosła 8002. Rok wcześniej było to 5203 klientów. Średnia powtarzalna sprzedaż miesięczna w I kwartale wyniosła 650 tys. USD. To wzrost wobec 367 tys. USD w analogicznym okresie poprzedniego roku.
– Na wyniki oraz perspektywy finansowe spółki nadal największy wpływ ma wzrost popularności rozwiązań typu live chat w modelu B2B. Bardzo dynamicznie rozwija się też sektor usług świadczonych w modelu Software as a Service (SaaS) w którym działa LiveChat Software. – czytamy w raporcie spółki.
W minionym kwartale przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wzrosły o 98 proc. do poziomu 4,49 mln zł. Na koniec czerwca spółka dysponowała środkami pieniężnymi i ich ekwiwalentami w wysokości 11,5 mln zł, Zobowiązania krótkoterminowe zwiększyły się o 6,9 proc. do 2,68 mln zł.>> Wszystkie spółki z giełdowego sektora informatycznego znajdziesz tutaj
Spółka w oparciu o wyniki za I kwartał oraz obserwowane trendy podtrzymała prognozę finansową na cały 2014/15 rok. Szacunki opublikowane w prospekcie emisyjnym z 19 marca 2014 roku zakładają skonsolidowanych przychodów na poziomie 25,317 mln zł, wyniku EBITDA w wysokości 18,948 mln zł oraz 14,904 mln zł zysku netto.
We wtorek akcje spółki zmagają się z przeceną i spadły poniżej 17 zł. LiveChat Software zadebiutował na giełdzie w kwietniu i na inaugurację notowań zyskał 4 proc. Akcje spółki sprzedawane były w ofercie publicznej po 18,50 zł za sztukę.