
Fot. Oponeo.pl
W drugiej połowie wakacji Oponeo kontynuowało trend dwucyfrowej dynamiki sprzedaży. Według wstępnych danych, spółka odnotowała w sierpniu 67,84 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 28 proc. więcej w stosunku do analogicznego miesiąca 2021 roku. Dla przypomnienia warto dodać, że miesiąc wcześniej Oponeo wypracowało 66,84 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli aż 15 proc. więcej niż przed rokiem.
– Podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów uzyskanych w sierpniu 2022 roku był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki Oponeo.pl – czytamy w komunikacie.

Przychody Oponeo.pl w ujęciu miesięcznym. Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl
Sierpniowy rezultat, z uwagi na tzw. sezon niski w biznesie oponiarskim, tylko nieznacznie poprawił tegoroczną dynamikę. Narastająco za osiem miesięcy 2022 roku przychody spółki urosły r/r o 12 proc. i przekroczyły 676 mln zł.
Oponeo jest już po publikacji wyników za I półrocze 2022 r. Na przestrzeni 6 miesięcy internetowy dystrybutor opon i felg wypracował blisko 700 mln zł przychodów ze sprzedaży i 5,52 mln zł zysku netto. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 144,58 mln zł i był wyższy o 8,7 proc. w relacji do I półrocza 2021 roku. Wskaźnik rentowności sprzedaży brutto za I półrocze ukształtował się na poziomie 20,9 proc.
Sam II kwartał był trudny dla spółki z uwagi na mocny skok po stronie kosztów SG&A i presję inflacyjną (koszty transportu). Przychody wzrosły r/r o 13 proc. do 415,7 mln zł, co można określić jako niezły wynik, szczególnie uwzględniając specyficzne otoczenie biznesowe rok wcześniej. Sprzedaż samych opon wzrosła r/r o 11 proc.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W poniedziałek kurs akcji Oponeo.pl rośnie o 3,7 proc. do 36,80 zł. Obecna kapitalizacja spółki wynosi 560 mln zł.