Rainbow Tours zaprezentował kolejny dobry raport sprzedażowy. Spółka podała w komunikacie, że w lutym wartość sprzedaży grupy wzrosła w ujęciu r/r o 41,3 proc. do 51,7 mln zł. Narastająco za pierwsze dwa miesiące dynamika wyniosła 54,2 proc., co pozwoliło wypracować 98,4 mln zł.
Eksperci w pierwszych komentarzach przyznają, że informacja jest pozytywna. Jednak od razu zaznaczają, że dla spółki najważniejsze będzie jednak utrzymanie wysokiego tempa sprzedaży w miesiącach maj-wrzesień, kiedy jest ona sezonowo najwyższa. W tym miesiącu Rainbow Tours pochwalił się wielkością przedsprzedaży imprez turystycznych z oferty Lato 2014. Od momentu rozpoczęcia do końca lutego 2014 roku spółka odnotowała 66.627 rezerwacji, co daje wzrost o 40,65 proc. w ujęciu r/r. Wartość sprzedanej oferty ujmowana będzie w obrotach kwiecień-październik 2014 roku.
Rainbow Tours, który w 2013 roku miał blisko 776 mln zł skonsolidowanych przychodów, chce w tym roku zwiększyć sprzedaż do 1 mld zł. W 2013 roku dynamika sprzedaży wyniosła 28 proc. Natomiast zysk netto zamknął się na poziomie 13,3 mln zł, wobec 2,8 mln zł zysku w 2012 roku. Poprawa wyników to głównie efekt znacząco wyższej sprzedaży własnych imprez turystycznych, restrukturyzacji spółek zależnych ABC i BeeFree oraz lepszej skuteczności w komunikacji marketingowej.
>> Analityk StockWatch.pl przyjrzał się dokładnie aktualnej sytuacji fundamentalnej Rainbow Tours po wynikach za ostatni kwartał. >> Zobacz analizę najnowszego raportu kwartalnego operatora sieci biur turystycznych.
Spółka chciałaby podzielić się zyskami z akcjonariuszami. Według wstępnych założeń, na dywidendę miałoby trafić 5,03 mln zł, co daje 0,35 zł na akcję. Spółka podała, że ostateczna kwota deklarowanej dywidendy może ulec zmianie. W zeszłym roku akcjonariusze otrzymali 0,04 zł na akcję.
W środę notowania Rainbow Tours próbują zyskiwać na wartości i kontynuować wspinaczkę z poprzednich miesięcy. W tym roku akcje spółki zyskały już ponad 50 proc., a w skali roku blisko 250 proc.