Redan zaprezentował wyniki za wrzesień 2015 r. W tym okresie przychody grupy wzrosły w ujęciu r/r o 8 proc. do 45 mln zł. Po dziewięciu miesiącach tego roku dynamika sięga 10 proc. dając wyniki na poziomie 383 mln zł. Na koniec września powierzchnia całej sieci wyniosła 113,8 tys. mkw., co daje 10-proc. wzrost.
W segmencie dyskontowym wrześniowy poziom sprzedaży zwiększył się o 13 proc. do 26 mln zł. Natomiast w ujęciu narastającym sprzedaż wyniosła 217 mln zł i była wyższa o 14 proc. Sieć Textilmarket na koniec września składała się z 334 sklepów własnych o łącznej powierzchni 72,5 tys. mkw.(+13 proc. r/r). Z kolei wrześniowa sprzedaż części modowej rynku polskim wyniosła 15 mln zł i była wyższa o 16 proc. r/r. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych spadły o 40 proc. do 3 mln zł. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym wyniosła 18 mln mln i była wyższa o 1 proc. Narastająco mamy wzrost o 5 proc. do 167 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce na koniec września 2015 miały łączną powierzchnię 34,9 tys. mkw. (+12 proc.r/r), zaś na rynkach zagranicznych ‐ 6,4 tys. mkw. (‐24 proc.). Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej powiększyła się o 4 proc. do 41,3 tys. mkw.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Redanu
– Informacja pozytywna. Dynamika sprzedaży zarówno w części modowej w Polsce jak i dyskontowej jest dwucyfrowa, jednakże jest tożsama ze wzrostem sieci sprzedaży. Dlatego patrząc na efektywność to sprzedaż na poziomie grupy w przeliczeniu na mkw. powierzchni we wrześniu była zbliżona do ubiegłorocznej i wyniosła 391 zł (0 proc. r/r). Podobnie było w segmencie dyskontowym 363 zł (0 proc. r/r), a dla modowego (jako całości) spadła o 5 proc. do 435 zł/mkw. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.
Na widok poprawiającej się sprzedaży akcje Redana drożeją dziś nawet o ponad 6 proc. Jednak w ostatnich miesiącach na kursie dominowała przecena. Sześciomiesięczna stopa zwrotu pokazuje 40-proc. spadek.