Przychody Continental AG (Frankfurt Stock Exchange: CON) wyniosły w pierwszym półroczu tego roku 19,6 mld euro, co stanowi wzrost o 15,8 proc. r/r. Wysoka dynamika sprzedaży wynika głownie ze styczniowej akwizycji amerykańskiej Veyance Technologies, która wygenerowała dodatkowe 562 mln euro. Nie bez znaczenia dla obrotów było także słabe wobec amerykańskiego dolara euro. Sprzedaż organiczna, czyli po eliminacji wpływu zmian kapitałowych w grupie i efektów kursowych wzrosła o 3,7 proc. Zysk operacyjny producenta opon z Hanoveru wyniósł 2,16 mld euro i był wyższy o 19,4 proc. r/r (351 mln euro). Nieco niższą dynamikę miał zysk oczyszczony ze zdarzeń jednorazowych postaci kosztów restrukturyzacji i przeszacowań (17,4 proc.). Wynik operacyjny mógłby być jeszcze lepszy, ale Continental stawia na rozwój nowych technologii. Koszty B+R w pierwszym półroczu wyniosły 1,27 mld i były wyższe o 18,7 proc. r/r, co odpowiada kwocie 200 mln euro. Zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 1,45 mld euro i były wyższy o 11,1 proc. r/r.
Największą dynamiką sprzedaży chwali się segment ContiTech (+37,7 proc.). Jednak to właśnie w tym segmencie amerykańska spółka dała swój wkład, a sprzedaż skorygowana o przejęcie wzrosła jedynie o 3,7 proc. Wynik operacyjny segmentu spadł jednak z 220 do 137 mln euro – głównie za sprawą kosztów integracji nowej spółki. Największym przyrostem organicznym wykazał się za to segment wnętrze – 8,6 proc. EBIT tego segmentu wyniósł 425 mln euro i był wyższy o 132 mln euro r/r. Podobnie wysoką sprzedaż organiczną zanotował segment Podwozie i bezpieczeństwo (+5,3 proc.). Wynik operacyjny osiągnął poziom 424 mln euro i był wyższy o 27,9 proc. r/r.
>> Dzięki kontraktom CFD na akcje Continental w City Index możesz wykorzystać dźwignię finansową, która pozwoli wykorzystać każdy ruch ceny na rynku. >> Odwiedź stronę, załóż konto i odbierz bonus na start.
Pomimo wzrostu o 8 proc. rejestracji nowych aut w Europie, biznes oponiarski nie zachwycił dynamiką przychodów. Spółka ujawniła, że wolumen sprzedaży opon OEM do samochodów osobowych i lekkich ciężarowych odnotował wzrost w ujęciu r/r. W wypadku wolumenu sprzedaży opon na wymianę do samochodów osobowych wolumeny spadły w regionie EMEA, natomiast nadal rosły w regionie obu Ameryk. W sumie przychody segmentu opony były wyższe o 7,2 proc. r/r, ale wzrost ten pochodził jedynie z korzystnych kursów walutowych i zmian korporacyjnych. Sprzedaż organiczna spadła o 0,6 proc. Zysk operacyjny segmentu wyniósł 1,06 mld euro i był o 135 mln euro wyższy od wyniku uzyskanego w pierwszej połowie 2014 r.

Przychody i skorygowany EBIT grupy Continental. Kliknij, aby powiększyć. (Źródło: prezentacja wynikowa spółki)
Mimo wszystko wyniki Continentala należy ocenić jako bardzo dobre. Raportowane dane wspierają oczekiwania co do całego 2015 r.
– Bazując na pozytywnym rozwoju zysków w pierwszej połowie roku i patrząc na korzystny rozwój cen surowców i materiałów ważnych dla Continetal podnosimy prognozę marży oczyszczonego EBIT z poprzedniego poziomu 10,5 proc. do 11 proc. Dla grupy segmentów Automotive nadal oczekujemy rentowności operacyjnej na poziomie 8,5 proc. W związku z lepszym niż oczekiwany rozwojem cen ropy i kauczuku naturalnego podnosimy prognozę dla segmentu kauczuków z 15 do 16 proc. – czytamy w raporcie spółki.
Kurs akcji niemieckiego koncernu pozytywnie zareagował na raportowane wyniki. Tuż przed południem akcje Continentala na frankfurckiej giełdzie zyskują prawie 5 proc. Akcjonariusze producenta opon mają powody do zadowolenia. W ciągu roku kurs akcji wzrósł z ok. 155 euro do obecnych 215 euro.