
(Fot. Robert Lewandowski/Football Coach: the Game)
Najlepszy piłkarz świata 2020 roku aktywnie uczestniczy w procesie powstawania debiutanckiej produkcji studia RL9sport Games.
– Należę do pokolenia, które większość czasu spędzało na podwórku, w pogoni za piłką, ale złapało też bakcyla gier komputerowych. Pewnego razu, grając z przyjaciółmi, zaświtał mi pomysł: a co jakby stworzyć własną grę i pokazać od kuchni jak wygląda praca na boisku? W Football Coach: the Game, jak w prawdziwej piłce, ważne będzie tak „technika gry”, jak myślenie nad strategią – mówi Robert Lewandowski.
Gra Roberta Lewandowskiego będzie należeć do segmentu menadżerów piłkarskich online, z mocnym akcentem na multiplayer. Gracz, obok tradycyjnej struktury ligowej, o dowolnej porze dnia i nocy będzie mógł wyzwać na mecz rankingowy przeciwnika z drugiego końca świata. W Football Coach: the Game pojawia się też elementy arcade. Gracz w trakcie meczu będzie mógł przejąć kontrolę nad zawodnikami w nielicznych, ale kluczowych momentach spotkania. Jak zapewniają twórcy, gra ma też mocno rozwijać kwestie relacji z kibicami i życia prywatnego menadżera. Data premiery nie została ujawniona.
– Wsłuchujemy się w głosy graczy. Niektóre opcje, choćby rozwinięcie kwestii życia prywatnego menadżera, to właśnie ich inspiracja. Jesteśmy otwarci na kolejne sugestie. Chcemy już teraz tworzyć społeczność wokół Football Coach: the Game – dodaje Rafał Cymerman, CEO RL9sport Games SA.
Produkcję Football Coach: the Game wspiera grupa PlayWay, która posiada 50 proc. udziałów w RL9sport Games. Drugim największym akcjonariuszem w spółce jest Rafał Cymerman (30 proc.), który odpowiedzialny jest za zespół produkcyjny oraz proces developmentu. Cymerman w przeszłości tworzył własną grę Liga Polska Manager 95. Pozostałe 20 proc. akcji należy do Roberta Lewandowskiego.