Grupa Redan podała wyniki sprzedażowe za lipiec. Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów za miniony miesiąc wyniosła 42 mln zł i była o 12 proc. wyższa w ujęciu r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż grupy poprawiła się o 13 proc. do 296 mln zł. Na koniec lipca powierzchnia całej sieci sprzedaży wyniosła 111,1 tys. m2, co oznaczało wzrost o 8 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu 2014 r.
W segmencie dyskontowym lipcowe przychody wzrosły o 17 proc. do 24 mln zł. Natomiast narastająco po siedmiu miesiącach przychody w tym segmencie poprawiły się o 16 proc., osiągając 165 mln zł. Sieć Textilmarket na koniec marca składała się z 324 sklepów własnych o łącznej powierzchni 69,7 tys. m2 i była na poziomie 10 proc. wyższym niż na koniec lipca 2014 r.
W lipcu wolniej rósł segment modowy, gdzie wartość sprzedaży towarów grupy na rynku polskim podskoczyła r/r o 7 proc. do 16 mln zł. Z kolei przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych (głównie Ukraina i Rosja) zamknęły się w kwocie 2 mln zł i zmniejszyły się o 9 proc. rok do roku. Łącznie wartość sprzedaży towarów w segmencie modowym Redanu w lipcu wyniosła 18 mln zł i była wyższa o 5 proc. niż przed rokiem.
– W ujęciu narastającym wartość sprzedaży towarów części modowej Grupy Redan na rynku polskim wyniosła 115 mln zł i była wyższa o 22 proc. od osiągniętej w roku 2014 r., zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 16 mln zł i zmniejszyły się o 36 proc. rok do roku. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w 2015 r. wyniosła 131 mln zł i była wyższa o 9 proc. od osiągniętej w tożsamym okresie roku 2014 r. – czytamy w komunikacie spółki.
Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce na koniec lipca miały łączną powierzchnię 34,9 tys. m2, tj. o 14 proc. więcej niż w lipcu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych 6,5 tys. m2, co oznacza spadek o 30 proc. r/r. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,4 tys. m2, tj. była o 4 proc. wyższa niż w lipcu 2014 r.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Redanu
W tym roku akcje Redanu mają za sobą mocny wzrost. Od początku roku zyskały na wartości 60 proc. Impulsem do wybicia okazał się lutowa rekomendacja dla spółki autorstwa DM BPS. Analitycy biura wycenili jedną akcję Redanu na 6,56 zł, co wówczas oznaczało blisko 200 proc. potencjał względem ceny giełdowej. W poniedziałek akcje Redanu zyskują 4,6 proc., a jeden walor kosztuje 3,19 zł.