W listopadzie Grupa Oponeo.pl wypracowała 59,3 mln zł przychodów, co przekłada się na wzrost o 27 proc. w ujęciu r/r. To efekt znaczącego wzrostu zamówień, głównie na polskim rynku. W kraju spółka odnotowała 36-proc. wzrost zamówień, a zagranicą 11-proc. Oponeo.pl na terenie UK, Niemiec, Turcji i USA prowadzi sprzedaż przez spółki zależne, przychody z tych terenów nie są zatem ujmowane w przychodach jednostkowych spółki. Zamówienia z tych rynków stanowiły w listopadzie 42 proc. wszystkich zamówień zagranicznych. W sumie wzrost zamówień w kraju i za granicą sięgnął 31 proc.
Narastająco w okresie styczeń-listopad 2015 r. przychody wzrosły o 31 proc. i wyniosły 378,8 mln zł. W podobnym tempie rosła wartość sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach tego roku – zwyżka sięgnęła 31 proc. do 255,7 mln zł. W samym III kwartale przychody z zamówień krajowych, które stanowiły 61 proc. przychodów ogółem wzrosły o 26 proc. kw/kw. Wzrost zamówień zrealizowanych w Polsce wyniósł 29 proc. Liczba zamówień zagranicznych wzrosła o 37 proc., co bezpośrednio wpłynęło na zwiększenie przychodów ze sprzedaży zagranicznej o 32 proc. kw/kw. Najwięcej zamówień zagranicznych grupa zrealizowała na rynku brytyjskim (34 proc. wszystkich zamówień zagranicznych). Narastająco po trzech kwartałach zysk EBIT wyniósł 3,6 mln zł wobec -0,4 mln zł straty, a zysk netto powiększył się z 36 tys. zł do 3,5 mln zł.>> W serwisie znajdziesz analizę sytuacji fundamentalnej Oponeo.pl po wynikach za III kwartał
Poprawa wyników przełożyła się na wzrost wyceny akcji Oponeo.pl. W tym roku kurs spółki zyskał 127 proc., mimo ostatniego wyhamowania. Na przestrzeni ostatnich trzech lat zwyżka sięgnęła 211 proc. W tym czasie WIG stracił odpowiednio 14 i 6 proc.