
(Fot. Spółka)
Notowania LiveChat Software odbijają i rosną w dwucyfrowym tempie. W poniedziałek rano za jeden walor dostawcy oprogramowania typu livechat płacono nawet 116 zł, czyli 12,6 proc. więcej niż na koniec ubiegłego tygodnia. Spółka powołując się na szacunkowe dane poinformowała, że w II kw. roku obrotowego 2021/2022, czyli okresie lipiec-wrzesień zanotowała 14,34 mln USD skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. To wyniki o 25,9 proc. wyższy niż osiągnięty w II kwartale poprzedniego roku finansowego i o 10 proc. lepsze niż kwartał wcześniej.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – Monthly Recurring Revenue) spółki na koniec września 2021 r. wyniosła 4,39 mln USD, co oznacza wzrost o 4,3 proc. w stosunku do stanu na koniec czerwca 2021 i o 21,6 proc. r/r.
– Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik, to:
– wzrost wskaźnika ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów grupy. We wrześniu 2021 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 121 USD i było wyższe o ponad 9% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. ARPU ChatBot wyniosło 97,1 USD w ostatnim miesiącu kwartału, co oznacza wzrost o 25,3 proc. w skali roku;
– wzrost liczby klientów produktów grupy. Na koniec II kwartału 2021/22 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 33 909, a ChatBot 2 188;
– przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o 10,4 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o około 77 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku – czytamy w komunikacie.
LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.