
(Fot. spółka)
Według stanu na 1 lipca, z pełnej wersji produktu LiveChat korzystało 24.891 klientów, co oznacza wzrost o 19,9 proc. w ciągu 12 miesięcy.
– Opublikowane w minionym miesiącu wyniki operacyjne pokazują, że nasza firma rośnie dynamicznie, utrzymuje wysokie marże i generuje gotówkę – ocenił Mariusz Ciepły, prezes spółki.
Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że pod względem liczby pozyskanych klientów czerwiec okazał się najgorszym miesiącem od lutego 2015 r. Tegoroczny średni miesięczny przyrost na poziomie 293 znacząco odbiega również od 396 w ubiegłym roku oraz ambitnych planów zarządu LiveChat. W październiku ubiegłego roku prezes poinformował, że wewnętrznym celem jest pozyskiwanie 1 tys. klientów miesięcznie, ale wiąże się to m.in. z realizowanymi projektami rozwojowymi i dywersyfikacją źródeł przychodzących klientów. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom LiveChat Software

(Źródło: Spółka)
Spółka podkreśla, że konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju produktów i budowy ekosystemu wokół rozwiązania LiveChat, który docelowo stanie się większą platformą komunikacji firm z klientami.
– Otwarcie produktu dla klientów i zewnętrznych developerów pozwala na jego dowolne dopasowanie do oczekiwań użytkowników. Dzięki udostępnianym przez spółkę narzędziom, każdy z nich ma możliwość stworzenia własnego rozszerzenia czy aplikacji bazującej na technologii LiveChat. W ten sposób możliwe jest wprowadzenie funkcjonalności, których nie ma w produkcie, a które mogą być kluczowe dla danego użytkownika. – czytamy w komunikacie spółki.
Firma rozwija także portfolio swoich innych produktów. W ofercie znajduje się również platforma BotEngine, umożliwiającą tworzenie konwersacyjnych chatbotów oraz chat.io, czyli narzędzie typu live chat, które można łatwo integrować z innymi platformami komunikacyjnymi, a także e-mailem czy SMS-em. Nowe produkty, jak też pozostałe projekty prowadzone obecnie przez spółkę to testy narzędzi i infrastruktury przygotowywane z myślą o większej platformie komunikacyjnej. Przygotowywana dokumentacja API, marketplace oraz budowana od dłuższego czasu społeczność klientów i firm skupionych wokół produktu ma w dłuższej perspektywie pozwolić na budowę szerokiego wachlarza produktów i usług komunikacyjnych dla każdego biznesu.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Z produktu spółki korzystają klienci z ponad 150 krajów. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.