Skonsolidowane przychody grupy LiveChat Software wzrosły o 26 proc. do 43,6 mln zł w I połowie 2017/18 roku finansowego (rozpoczętego 1 kwietnia). Wynik EBITDA wzrósł w tym czasie o blisko 30 proc. do 31,3 mln zł, a zysk netto o 22,6 proc. do 23,1 mln zł.
– Jesteśmy skoncentrowani na tym, żeby rosnąć jak najszybciej. W LiveChat Software prowadzimy ponad 20 projektów rozwojowych różnego typu i o różnej skali, każdy z nich ma na celu zwiększenie naszych możliwości w zakresie pozyskiwania klientów. Naszym wewnętrznym celem, do którego dążymy, jest zwiększenie liczby klientów o tysiąc w ciągu miesiąca. Oczywiście, zanim to osiągniemy, czeka nas bardzo dużo pracy. – powiedział prezes Mariusz Ciepły.
W samym II kwartale przychody LiveChat wyniosły 22 mln zł i były o 22,6 proc. wyższe niż przed rokiem. Wynik EBITDA podskoczył o 24 proc. do 15,5 mln zł, a zysk netto o 23 proc. do 12 mln zł.
Rentowność sprzedaży brutto wzrosła w I połowie obecnego roku finansowego do 84 proc., wobec 83,2 proc. przed rokiem. Rentowność EBITDA wzrosła 2 pkt. proc. do 71,9 proc. Marża netto wyniosła 53 wobec 54,5 proc. przed rokiem. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom LiveChat Software
Kluczowe dla wyników LiveChat Software pozostaje tempo zwiększania bazy abonenckiej. Według stanu na 1 listopada z płatnego rozwiązania LiveChat korzystało 22.229 klientów, czyli o 27,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Spółka zaznaczyła, że tempo pozyskiwania klientów w poszczególnych miesiącach często podlega rocznej sezonowości i zależy np. od sytuacji na rynku e-commerce. W 2017 roku kalendarzowym takie miesiące jak: luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, sierpień i wrzesień były najlepszymi miesiącami w historii spółki.
Z rozwiązania LiveChat korzystają klienci z ok. 150 krajów. Wśród nich są m.in.: Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, Orange, Adobe, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). Największym rynkiem geograficznym dla LiveChat Software jest Ameryka Północna. Z rozwiązania wrocławskiego studia korzystają klienci ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich branż jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing.
W ostatnich miesiącach LiveChat wprowadził na rynek nowe rozwiązania. BotEngine to platforma umożliwiająca stworzenie własnego chatbota osobom bez specjalistycznej wiedzy informatycznej. Znajduje się ona w fazie otwartej, bezpłatnej „bety”. Jest już zintegrowana z Facebook Messenger, LiveChat, Slack i może też działać samodzielnie na stronie internetowej poprzez własny Chat Widget.
Chat.io to rozwiązanie typu live chat, którego struktura pozwala na łatwe integracje z bardzo różnymi platformami. Obecnie jest zintegrowane z Facebook Messenger, w planach są integracje m.in. z Twitterem, e-mail i SMS. Chat.io jest oferowany płatnie, ale obecnie zespół skupia się na jego doskonaleniu i zbieraniu opinii od użytkowników.
Oba te produkty, jak też pozostałe projekty prowadzone obecnie przez spółkę, to testy narzędzi i infrastruktury przygotowywanych z myślą o większej platformie komunikacyjnej. Przygotowywana dokumentacja API, marketplace oraz budowana od dłuższego czasu społeczność klientów i firm skupionych wokół produktu ma w dłuższej perspektywie pozwolić na budowę szerszego wachlarza produktów i usług komunikacyjnych dla biznesu.