LPP odnotowało 85,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 6,49 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 103,09 mln zł wobec 4,8 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.812,77 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 1.488,4 mln zł rok wcześniej. Sobiesław Kozłowski z Raiffeisen Brokers podsumowuje, że wyniki grupy za III kwartał są zgodne z szacunkami opublikowanymi na początku listopada br.
– Warto zwrócić uwagę na mocny oCF r/r i skokową poprawę długu netto, który zazwyczaj jest relatywnie wysoki przed IV kwartałem (efekt kosztownego zatowarowania) i spada po IV kw.
Skokowa poprawa długu netto zwiększa szanse na wysoką dywidendę lub skup akcji własnych. – zauważa Sobiesław Kozłowski z Raiffeisen Brokers.
Na koniec III kw. 2017 roku grupa LPP dysponowała 1.683 sklepami w 20 krajach o łącznej powierzchni 939,9 tys. m2. W III kwartale 2017 roku największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do trzeciego kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved (39,6 tys. m2), natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay – 16,7 proc. r/r.
– W III kwartale 2017 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 825 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 302 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w III kwartale w sklepach House wyniosła 205 mln zł, w sklepach Mohito 200 mln zł, zaś w salonach Sinsay 165 mln zł. Największe nominalne wzrosty sprzedaży w III kwartale 2017 wygenerowała marka Reserved i Cropp, zaś najszybciej rosnącą marką w portfolio było Sinsay – czytamy w raporcie.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) były dodatnie w każdym miesiącu trzeciego kwartału, a w całym trzecim kwartale 2017 roku wzrosły o 15,2 proc. Wszystkie marki pokazały dodatnie LFL w trzecim kwartale, a najwyższe dynamiki LFL miała marka Reserved. LFL w trzecim kwartale były dodatnie we wszystkich krajach (najwyższe na Węgrzech, w Rumunii, na Ukrainie i w Czechach).
W III kwartale dzięki sprzedaży internetowej spółka uzyskała ok. 74,8 mln zł przychodów, co stanowiło 4,1 proc. sprzedaży grupy oraz 5,4 proc. sprzedaży w kraju. Około 72 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.
W trzecim kwartale 2017 roku średniomiesięczna sprzedaż detaliczna grupy na m2 była wyższa o około 16,6 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2016 roku.
Wydatki inwestycyjne (CAPEX) w III kwartale 2017 roku wyniosły 120,3 mln zł o 93,7 proc. więcej w stosunku do III kwartału roku poprzedniego ze względu na otwarcia salonów w prestiżowych lokalizacjach (w szczególności Londyn) oraz płatności za salony zmodernizowane i otwarte w drugim kwartale 2017 roku.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 141,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 17,74 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4.880,52 mln zł w porównaniu z 4.165,64 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 145,97 mln zł wobec 71,03 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.