PARTNER SERWISU
ufmaottk

Maklerzy widzą potencjał wzrostowy w akcjach Agory i Wirtualnej Polski

Omawiane walory: ,

Analitycy Haitong Banku zaktualizowali wyceny akcji dwóch spółek mediowych. Biuro wycenia walory Agory 27 proc. powyżej kursu giełdowego, a Wirtualnej Polski z 17 proc. przebitką.

Analitycy podtrzymali rekomendację kupuj dla Wirtualnej Polski i podnieśli cenę docelową z 55,70 zł do 60,70 zł. Wzrost ceny uzasadniono wyższą wyceną porównawczą. W raporcie zwrócono uwagę, że choć wzrost rynku reklamowego w Polsce spowolnił w drugim kwartale 2016 r. do 2,5 proc. licząc r/r, to rynek reklamy internetowej zachował przyzwoitą dynamikę r/r na poziomie 9,7 proc. Podkreślono też utrzymanie wysokiej dynamiki wyników w minionym kwartale. Skorygowane przychody pro-forma wzrosły o 12 proc. r/r, a EBITDA o 17 proc., między innymi za sprawą optymalizacji kosztów operacyjnych. Generowane operacyjne przepływy gotówkowe zwiększyły się do 30,3 mln zł wobec 7,9 mln zł w drugim kwartale 2015 roku.

Biuro mimo pewnych niepewności odnośnie rynku reklamowego w Polsce podtrzymuje dotychczasowe prognozy. Zdaniem Haitong Banku, potencjalnie wolniejsze tempo rozwoju rynku reklamowego może zostać zrównoważone przez wyższe przychody reklamowe związane z poprawą efektywności i ruchu w segmencie mailingowym i wortalach tematycznych. Największe znaczenie ma tu jednak prognozowany wzrost udziału e-commerce w strukturze przychodów, który w Polsce wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, więc nie jest tak wrażliwy na klimat gospodarczy i polityczny. 

Wycena Wirtualnej Polski na lata 2016/17, ze wskaźnikiem EV/EBITDA na poziomie odpowiednio 12- i 10-krotności wydaje się być wygórowana ale jedynie jeżeli porównamy ją do typowo medialnych konkurentów. Przekształcanie modelu biznesowego w kierunku e-commerce sprawia, że firma ma charakter w coraz większym stopniu konsumencki, a takie spółki są wyceniane przy pomocy wyższego mnożnika niż medialne. – oceniają analitycy Haitong Banku. 

Haitong również dla Agory utrzymał rekomendację kupuj, choć w tym wypadku przyciął cenę docelową z 15 zł do 14 zł. Niższa wycena to efekt obniżenia prognozy EBITDA na lata 2016/17/18 odpowiednio o 3/5/3 proc., a to za sprawą szybszego niż oczekiwano kurczenia się segmentu prasy drukowanej i kosztów związanych z projektem KiwiTV. W drugim kwartale i pierwszym półroczu 2016 roku wynik EBITDA wyniósł odpowiednio 22,9 mln zł i 50,9 mln zł, co oznacza spadek r/r o 32 i 15 proc. Miało to związek z wysoką bazą porównawczą w ujęciu rocznym, spowolnieniem na polskim rynku reklamowym i coraz szybszym kurczeniem się segmentu drukowanego, co z kolei jest efektem wycofywania się państwowych spółek z kontraktów reklamowych. Z drugiej strony kina, Internet, reklama zewnętrzna i radio utrzymywały raczej satysfakcjonującą dynamikę.

W drugim półroczu 2016 roku biuro oczekuje pewnych pozytywnych niespodzianek (kina, reklama zewnętrzna), ale także negatywnych, takich jak potencjalne utworzenie rezerw restrukturyzacyjnych w segmencie drukowanym. W opinii autorów rekomendacji, Agora jest atrakcyjnie wycenianą spółką medialną ze wskaźnikiem EV/EBITDA w latach 2016/17 na poziomie odpowiednio 5,1/4,7, ale z ograniczoną dynamiką wzrostu wyników w najbliższych okresach. Pomimo niskiej wartości generowanej gotówki, co ma związek ze szczytem cyklu wydatków kapitałowych, Haitong spodziewa się w 2016 roku rozdzielenia 0,50 zł na akcję, albo w postaci dywidendy gotówkowej, albo odkupu akcji. 

– Ukończenie projektu warszawskiego powinno poprawić marże w segmencie reklamy zewnętrznej. Agora już postawiła ok. 1.150 z planowanych łącznie 1.580 wiat autobusowych w Warszawie. Wkrótce zacznie je stawiać w Krakowie (w ciągu 10 lat ma ich powstać ok. 250) i w Sosnowcu (ok. 50), w wyniku czego Agora stanie się liderem rynku. – wskazują autorzy rekomendacji.

Analitycy dostrzegają w tym kilka korzyści. Po pierwsze, wiaty autobusowe stanowią zaawansowaną (interaktywną) formę reklamy zewnętrznej, stąd bardziej pożądaną przez reklamodawców. Po drugie, wyrastają w dużych miastach i w dłuższej perspektywie czasowej przyciągają większy ruch niż tradycyjne billboardy. Są też kolejne plusy. Dzięki technologicznemu zaawansowaniu (ekrany LCD) są tańsze w utrzymaniu. Wiaty przystankowe są aprobowane przez architektów samorządowych, więc nie są wystawione na ryzyko zmian w tak zwanym prawie krajobrazowym. Wszystkie te punkty skłaniają analityków ku przekonaniu, że AMS – outdoorowe ramię Agory powinien nie tylko rozwijać się szybciej niż cały rynek reklamy zewnętrznej, ale również uwolnić w przyszłości dźwignie operacyjną.

W tym roku akcje Agory straciły na wartości około 8 proc. Lepiej zachowuje się kurs Wirtualnej, który pnie się na nowe szczyty i w tym roku zyskał już 31 proc. 

wykres_wirtualna_agora

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat