Analitycy DM Banku BPS utrzymali rekomendację sprzedaj dla akcji LPP. Według biura, głównym wyzwaniem dla spółki pozostanie walka o utrzymanie marży handlowej, która ze względu na duże wyprzedaże i działania konkurencji mocno ucierpiała w 2016 r. Znaczenie dla osiąganych wyników miała kondycja głównej marki i umocnienie USD, które wymusiło konieczność podjęcia radykalnych kroków. Jednym z nich były zmiana wewnątrz organizacji i decyzja o zamknięciu nowo utworzonej marki Tallinder. W danych za ostatnie klika miesięcy widać już efekty tych działać. Niemniej broker zwraca uwagę, że wysoka wycena (odreagowanie spadków) i dalsza perspektywa (kosztowne otwarcia na zachodzie zwyżka kosztów funkcjonowania) składnia ich do utrzymania negatywnego zalecenia inwestycyjnego.
Biuro mając na uwadze rosnącą sprzedaż i odbijające marże w październiku i listopadzie oczekuje udanej końcówki roku w spółce. Prognoza DM Banku BPS na ten okres zakłada 1.839,7 mln zł przychodów, co dałoby prawie 17 proc. więcej r/r i 50-proc. wzrost zysku netto do 260,6 mln zł. Na cały rok założono ponad 6 mld zł przychodów i 278,4 mln zł zysku netto. W ujęciu r/r byłby to wzrost o 17 proc. i spadek o 21 proc.
– W kolejnych latach rozwój nowej powierzchni jak również koszty funkcjonowania obok jakości kolekcji, pogody i kursu USD i EUR będą w dalszym ciągu rzutowały na wyniki. Dużą niepewność budzą również działania konkurencji oraz polityka cenowa i rozwój na Zachodzie. Szacujemy, iż w 2017 roku przychody wzrosną o 12 proc., jednakże wypracowane będą na niższej marży (52,5 proc. vs 50,9 proc. w 2016) wobec czego spodziewamy się 32 proc. wzrostu EBIT. W 2018 zakładamy wzrost EBIT o 21 proc., przy zwyżce sprzedaży o 11 proc. r/r. – czytamy w rekomendacji DM BPS.
Dla CCC biuro obniżyło rekomendację z kupuj do trzymaj. Według analityków, bazując na prognozach poszczególnych segmentów grupy CCC, potencjał wzrostu wartości rynkowej obecnie został wyczerpany. Autorzy raportu szacują, że w IV kwartale obuwnicza grupa wypracuje 1.073 mln zł przychodów (+42,2 proc. r/r) oraz 150,5 mln zł zysku netto (+43,1 proc.). Na cały 2016 r. założono odpowiednio 3.132,4 mln zł(+35,9 proc.) i 276,9 mln zł zysku netto (+6,7 proc.).
– W kolejnych latach rozwój nowej powierzchni jak również koszty funkcjonowania obok pogody będą rzutowały na wyniki. Uważamy, iż nowe otwarcia i rozwój powierzchni przełoży się na poprawę wyników, a wzrost EBIT w 2017 r. szacujemy na 20 proc. r/r. Swoją cegiełkę w budowanie wartości grupy CCC dołoży eObuwie, od którego oczekujemy dynamiki przychodów i EBIT na poziomie 70 proc. Podobnie sytuacja wyglądać będzie w 2018 r. gdzie na poziomie grupy oczekujemy wzrostu EBIT o 20 proc. r/r przy zwyżce sprzedaży o 18 proc. r/r. – prognozuje biuro.
W tym roku akcje CCC zdrożały o 42 proc., a LPP o 7 proc. Dla porównania WIG20 zanotował 2-proc. wzrost.