ytfprdxw
Advertisement
PARTNER SERWISU
khuvpmur

Mapa polskiego e-commerce. Sklep internetowy to coraz częściej podstawa biznesu

Omawiane walory:
Platforma sklepów internetowych Shoper co roku przygotowuje raport, w którym podsumowuje polski rynek e-commerce. Z podsumowania 2021 roku wynika, że dla ponad 26 proc. ankietowanych prowadzony przez nich sklep internetowy jest głównym źródłem dochodu. To wynik o 5 pp wyższy niż rok wcześniej.
shopper, akcje, handel, wyniki, ecommerce,

Allegro

Według opracowania, dla 63 proc. badanych sklep internetowy stanowi dodatkową formę zarobku. W raporcie za 2020 r., odsetek ten był wyższy i wynosił 66 proc. Globalnie przybyło jednak przedsiębiorców, którzy wybrali sklep internetowy jako swoją główną działalność zawodową.

ecommerce, mapa, polska

Na polskiej mapie e-commerce nadal rządzi województwo mazowieckie, gdzie działało aż 23 proc. e-sklepów, co stanowi wzrost o 3 pp w stosunku do 2020 roku. Źródło: Shoper

Rośnie także liczba osób pracujących na co dzień w sklepach online. 48 proc. pytanych przez Shoper właścicieli prowadziło w 2021 roku swoje sklepy samodzielnie (53 proc. w 2020 r.). 25 proc. przyznało, że prowadzi je wspólnie z jedną osobą (członkiem rodziny czy wspólnikiem, 28 proc. w 2020 r.), a 14 proc. – że zatrudnia do pięciu pracowników (wzrost z 12 proc. w 2020 r.). W sklepach 13 proc. badanych zatrudnionych było więcej niż pięciu pracowników (7 proc. w 2020 r.).

shoper, sklepy, ecommerce,

Źródło: raport ze sklepów internetowych Shoper za 2021 rok

➡ Spółki dywidendowe – kalendarium, kwoty, wiadomości i komunikaty dotyczące dywidend w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Z raportu Shoper wynika również, że 32 proc. właścicieli sprzedaje tylko w obrębie strony swojego sklepu, 28 proc. sprzedaje oprócz strony www także w sklepie stacjonarnym, a 52 proc. za pośrednictwem innych, internetowych kanałów sprzedaży.

Wśród tych ostatnich, sprzedawcy na pierwszym miejscu wymieniali Allegro (47 proc. odpowiedzi). Bardzo popularna jest również sprzedaż przez Facebooka (35 proc. wskazań). Mniejszym zainteresowaniem cieszą się marketplace’y takie jak Mustache, Pakamera czy Etsy (11 proc.) oraz porównywarki cen (9 proc.). Na Amazonie, który oficjalnie otworzył się w Polsce w 2021 roku, sprzedaje 3 proc. właścicieli sklepów Shoper biorących udział w badaniu. To tyle samo, co w badaniu z 2020 roku, jeszcze przed oficjalnym wejściem marki na nasz rynek.

– Wedle naszych prognoz, wraz z wejściem Amazona nie doszło do radykalnych zmian na polskim rynku. Rok temu spodziewaliśmy się, że amerykańska platforma zdobędzie pewną popularność i stanie się dobrym miejscem dla właścicieli e-biznesów, jednak nie w błyskawicznym tempie i nie dla każdego – komentuje Artur Halik, Head of Sales w Shoper.

shoper, kanały, sprzedaży,

Źródło: raport ze sklepów internetowych Shoper za 2021 rok

– To własny sklep internetowy wciąż jest fundamentem nowoczesnego biznesu, na którym buduje się silną firmę i markę. W porównaniu do popularnych serwisów sprzedażowych, pełnych tysięcy podobnych ofert, pozwala wyróżnić się ofertą i zbudować przewagę konkurencyjną. Oczywiście, by skutecznie dzisiaj sprzedawać i docierać do klientów, którzy szukają i porównują oferty zakupowe w różnych miejscach, trzeba wykorzystać także dodatkowe kanały dotarcia. Możliwości dzisiejszych sklepów internetowych pozwalają na łatwe połączenie strony sklepu z popularnym serwisem sprzedażowym i tym samym nowoczesną sprzedaż wielokanałową. W Shoper nawiązaliśmy ostatnio m.in. współpracę z Shopee – popularną platformą handlową działającą w Polsce, dzięki czemu sprzedawcy korzystający z naszych rozwiązań mogą oferować swoje produkty także w tym nowym popularnym kanale – komentuje Artur Halik.

shoper, ecommerce, sklep,

Źródło: raport ze sklepów internetowych Shoper za 2021 rok

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Historyczny rekord sWIG80, w grze Diagnostyka, Grenevia i Bumech

    Mamy to! Indeks sWIG80 rozpoczął tydzień od nowego historycznego rekordu. To nie przypadek. Po świetnej pierwszej połowie 2025 roku w wykonaniu dużych spółek, druga połowa roku powinna należeć właśnie do małych spółek. Mocno rosną również pozostałe warszawskie indeksy, dzięki czemu GPW jest dziś rano najmocniejszym parkietem w Europie.

  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • Shoper zwiększył zysk netto i EBITDA w II kwartale 2025 r.

    SHOPER zakończył II kwartał 2025 r. z wyższym zyskiem netto i EBITDA. Spółka rozwija ofertę AI i wzmacnia segment premium.

  • Korekta na GPW, w grze Allegro, Murapol, Shoper i cyber_Folks

    Pogorszenie nastrojów na globalnych rynkach akcji rzuca się cieniem na GPW. Dotyczy to głównie dużych spółek. Na tych średnich i małych chęć do realizacji zysków jest dużo mniejsza. I nie ma się co dziwić, bo często zaskakują one lepszymi od oczekiwań wynikami.

  • Shoper poprawił rentowność w I kwartale 2025 r.

    SHOPER zakończył I kwartał 2025 roku z 17-proc. wzrostem przychodów, silną poprawą rentowności oraz rekordowym poziomem GMV. Skorygowana EBITDA wzrosła o 25 proc. rdr do 18,5 mln zł, a marża EBITDA osiągnęła imponujące 35,8 proc., co jest jednym z najwyższych wyników w polskim e-commerce.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat