Marcin Lewandowski jest absolwentem Politechniki Gdańskiej na Wydziale Budownictwa Lądowego w specjalności Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie – Mosty.
Doświadczenie zawodowe powołanego jest następujące:
1994 – do obecnie – Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych SA/Bilfinger Berger SA/PORR SA (jeden pracodawca – zmiana nazw wynika z przekształceń właścicielskich).
1994 – 1997 inżynier budowy – PPRM SA,
1997 – 2000 kierownik budowy/kierownik zespołu budów – PPRM SA,
2000 – 2007 dyrektor oddziału we Włocławku – PPRM SA,
2007 – 2009 dyrektor dywizji mostowej – Bilfinger Berger SA,
2009 – do obecnie członek zarządu i dyrektor operacyjny – Bilfinger Berger SA/PORR SA.
– W trakcie swojej kariery zawodowej pan Marcin Lewandowski był odpowiedzialny za szereg kluczowych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce i w Norwegii, w tym przede wszystkimi między innymi za: budowę Tunelu Kolejowego do lotniska Okęcie, budowę Wantowego Mostu im. Solidarności w Płocku, budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, budowę Południowej Obwodnicy Gdańska, budowę Wantowego Mostu im T. Mazowieckiego w Rzeszowie, budowę wielu odcinków dróg ekspresowych w tym : S6, S7, S8 i S17, budowę Mostów TresfjordBrua i FarrisBrua w Norwegii, remont Mostu Łazienkowskiego w Warszawie – czytamy także.
Trakcja PRKiI jest jedną z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego w Polsce. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,37 mld zł w 2017 r.