
(Fot. spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 14,1 mln zł wobec 11,63 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA zwiększyła się o 22 proc. do 14,6 mln zł.
Skonsolidowane przychody operacyjne ogółem sięgnęły 124,65 mln zł w 2018 r. wobec 112 mln zł w roku poprzednim.
– Mimo niełatwej sytuacji na rynku, wywołanej spowolnieniem w branży telekomunikacyjnej, Grupa Maxcom zanotowała w 2018 r. znaczący wzrost wyników finansowych. Bardzo dobry dla Grupy był zwłaszcza IV kwartał. Zyski zanotowane przez Maxcom w trzech ostatnich miesiącach były wyższe od wypracowanych w pierwszej połowie roku – powiedział prezes Arkadiusz Wilusz.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 11,39 mln zł wobec 9,19 mln zł zysku rok wcześniej.
Znaczące wzrosty wyników w 2018 r. to efekt realizowanej strategii sprzedażowo-marketingowej, która przyczyniła się do zwiększenia marż w kanale sprzedaży telefonów komórkowych, zwłaszcza za granicą. W 2018 r. eksport odpowiadał za około 28 proc. przychodów. Sprzedaż w Europie zachodniej oraz krajach skandynawskich, wzrosła o 48 proc. w stosunku do roku 2017, natomiast na rynkach pozaeuropejskich o 27 proc.
– Pozyskaliśmy kolejnych dużych odbiorców za granicą w tym dużych operatorów telekomunikacyjnych. Dodatkowo grupa rozszerzała asortyment sprzedawany przez dotychczasowych klientów. Wszystkie te działania są podstawą do dalszego rozwoju naszej działalności i dalszych wzrostów wyników w kolejnych okresach, czego zwiastunem jest dobry sprzedażowo pierwszy kwartał 2019 r. – dodał prezes.
Pod koniec 2018 r. roku do sprzedaży trafiły nowe produkty Maxcom m.in. innowacyjny smartfon Maxcom MS459 Harmony z unikalnym na rynku, dostępem do funkcji telefonu z komputera lub innego urządzenia w dowolnym czasie i miejscu, wytrzymały smartfon: MS571 (linia Strong) czy smartfeature phone MK241 z łącznością 4G – będący połączeniem telefonu klasycznego z funkcjami smartfona.
– Nowe produkty cieszą się ogromnym zainteresowaniem, dlatego szacujemy, że będą stanowić istotny udział w przychodach Maxcom już w 2019 r. – dodał Wilusz.
Grupa Maxcom planuje rozwijać linię produktów smart, wprowadzając do oferty kolejne smartfony – w tym również dla seniorów, uruchamiać własne przedstawicielstwa poza granicami Polski czy też dokonywać akwizycji podmiotów, które mogą przyspieszyć rozwój Maxcom.
Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami – Maxcom oraz budżetową Maxton. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2017 r.