jexyuacq
Advertisement
PARTNER SERWISU
uxriapwm

Mediacap ze spektakularnym wzrostem w segmencie Data

MEDIACAP, polska niezależna grupa działająca w branży marketingu, data i IT, zakończyła 3Q 2016 roku ze skonsolidowanymi przychodami ze sprzedaży na poziomie 15,7 mln PLN, zbliżonym do roku ubiegłego, co przełożyło się na wzrost EBITDA do poziomu 1,6 mln PLN (+34,7 proc. r/r), a zysku netto – do 1 mln PLN (+40,4 r/r).

Informacja prasowa, 15 listopada 2016 r.

http://wiadomosci.stockwatch.pl/wp-content/uploads/2016/11/ASM_wyniki.jpg

– Trzeci kwartał okazał się dla branży reklamowej trudniejszy niż się spodziewaliśmy. Mimo to jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie udało nam się w tym czasie osiągnąć. Powodem do dumy pozostaje dla nas przede wszystkim znaczący wzrost EBITDA (3Q +34,7% r/r) oraz zysku netto (3Q +40,4% r/r). Nie ulega wątpliwości, że skokowy wzrost zysków w 3Q jest zasługą spektakularnych wzrostów w segmencie Data zajmującym się gromadzeniem, analityką i obróbką dużych zbiorów danych, który już teraz generuje ponad 40% naszej sprzedaży. Od kilku miesięcy intensywnie rozwijamy wystandaryzowane i powtarzalne produkty, w tym innowacyjne rozwiązania w obszarach Big Data, Cloud Computing i Machine Learning – chcemy dostarczać naszym klientom zaawansowane narzędzia technologiczne wspierające ich efektywność biznesową. Jesteśmy przekonani, że to właśnie wzmocnienie oferty produktowej o wystandaryzowane i powtarzalne produkty takie jak panel badawczy Opinie.pl czy platforma video Plastream stanie się siłą napędową naszego wzrostu organicznego i kluczem do osiągania wyższych marż EBITDA i netto w następnych kwartałach. Jak wynika z danych opublikowanych przez PMR, dynamika samego rynku Cloud wyniesie w 2016 roku 30%, a jego wartość szacowana jest na około 1 mld PLN, co sprawia, że jest to dla nas bardzo obiecujący segment działalności” – mówi Jacek Olechowski, prezes zarządu MEDIACAP.

W trzecim kwartale 2016 roku przychody w segmencie Data wyniosły 6,5 mln PLN (+13,7% r/r), co przełożyło się na 1,5 mln PLN (+79,5% r/r) EBITDA. Nieco słabsze wyniki osiągnięto natomiast w segmencie Marketing, gdzie przychody wyniosły 9,3 mln PLN, co przełożyło się na 0,1 mln PLN EBITDA.

– Mniejsza liczba przetargów w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku w negatywny sposób wpłynęła na nasze przychody w segmencie Marketing. Wierzymy jednak, że konsolidacja poszczególnych biznesów w tym segmencie, którą prowadzimy od blisko roku, pozwoli nam na znaczącą poprawę wyników w nadchodzącym roku. Warto pamiętać, że przed nami tradycyjnie najlepszy dla całej branży, czwarty kwartał, w którym wielu klientów zwiększa swoją aktywność marketingową. Co istotne, przeniesienie z New Connect na główny parkiet GPW, które miało miejsce w trzecim kwartale, otwiera także drogę do aktywnej realizacji naszej strategii wzrostu poprzez M&A. Jako spółka giełdowa głównego parkietu, nieposiadająca długu netto i systematycznie generująca nadwyżki gotówki w naszych podstawowych obszarach działalności, jesteśmy doskonale przygotowani do dalszych przejęć i podtrzymujemy plany związane z przeprowadzeniem kolejnej transakcji akwizycyjnej, która pozwoli na zwiększenie naszego zysku EBITDA o co najmniej 2-3 mln PLN w ciągu najbliższych kilku miesięcy” – dodaje Jacek Olechowski, prezes zarządu MEDIACAP.

Celem strategicznym MEDIACAP jest osiągnięcie pozycji największego niezależnego podmiotu na polskim rynku marketingu z dwukrotnym lub trzykrotnym wzrostem udziału w rynku do końca 2017 roku dzięki stałemu poszerzaniu oferty świadczonych usług, dalszemu rozwojowi technologicznemu, przejęciom kolejnych podmiotów, a także intensywnemu rozwojowi w obszarze innowacyjnych technologii segmentu Big Data i wdrożeń w modelu Cloud, które w ciągu najbliższych 2-3 lat staną się kluczowym źródłem biznesu w segmencie Data.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat