
(Fot. Mercator Medical)
Według szacunkowych danych, w IV kwartale grupa Mercator Medical miała ok. 5,3 mln zł wyniku EBITDA i ok. 7,7 mln zł straty netto. Rok wcześniej, czyli w IV kwartale 2020 r., spółka zanotowała odpowiednio 405,4 mln zł i 348,6 mln zł zysku netto. Przychody ze sprzedaży skurczyły się z 652,2 mln zł do 278,5 mln zł (-57 proc. r/r).
– Obserwowane już od pierwszego kwartału 2021 roku spadki cen rękawic i wzrosty ich rynkowej dostępności trwały nadal w czwartym kwartale. Kolejne fale koronawirusa i wprowadzane w wielu krajach obostrzenia nie wpłynęły jednak pozytywnie na sytuację producentów i dystrybutorów rękawic jednorazowych. Jednocześnie druga połowa 2020 roku oznaczała rekordowo wysokie ceny rękawic, co przełożyło się na efekt bardzo wysokiej bazy porównawczej rok do roku, chociaż negatywne tendencje zaobserwowaliśmy również w ujęciu kwartał do kwartału. Mamy nadzieję, że w bieżącym roku rynek rękawic znajdzie już równowagę, która pozwoli nam na ustabilizowanie i wzrost generowanych rezultatów – komentuje Michał Romański, członek zarządu ds. finansowych w Mercator Medical SA.
Spółka podkreśliła, że prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Pełne dane za miniony kwartał spółka przedstawi w raporcie rocznym.
– Skonsolidowany raport roczny Grupy Emitenta za 2021 r. jest w trakcie przygotowywania – czytamy w komunikacie.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,83 mld zł w 2020 r.