Najwyższą dynamikę zanotowała grupa Monnari Trade. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży towarów wzrosły w ujęciu r/r aż o 22,5 proc. do ok. 17,4 mln zł. W okresie styczeń-lipiec producent eleganckiej odzieży dla pań sprzedał towary za ok. 125,3 mln zł, co w porównaniu do analogicznego okresu z roku 2015 jest wynikiem wyższym o 16,1 proc.
Niewiele mniejszą dynamikę w lipcu zanotował Bytom. W ubiegłym miesiącu łączne przychody ze sprzedaży producenta odzieży męskiej wzrosły r/r o ponad 18 proc. do 12,4 mln zł. W okresie styczeń-lipiec Bytom sprzedał towary za 81,4 mln zł, a tempo wzrostu wyniosło +18,7 proc. r/r. Zdecydowaną większość lipcowego wyniku wygenerował segment detaliczny, gdzie wartość sprzedanego towaru opiewała na 12,12 mln zł (+19 proc.), a w okresie styczeń-lipiec wartość przychodów w ujęciu r/r wzrosła o 20 proc. do 79,06 mln zł.
Spółka w raporcie podała też dane na temat marż. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła ok. 51,6 proc. i była o ok. 0,6 p.p. niższa od marży zrealizowanej w lipcu rok wcześniej. Zysk brutto w lipcu wyniósł 6,4 mln zł (+16,8 r/r). Wartość zysku brutto zrealizowanego w okresie styczeń-lipiec 2016 roku wyniosła 43,3 mln zł. Zysk brutto był wyższy o ok. 16,8 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.
– Odczyt odbieramy zdecydowanie pozytywnie, bowiem obroty w kanale detalicznym wzrosły o ponad 19 proc. r/r, co oznacza powrót do dwucyfrowej dynamiki po 3 miesiącach. Biorąc pod uwagę, że jest to okres wyprzedażowy cieszy także utrzymanie na zbliżonym poziomie pierwszej marży, która obniżyła się jedynie o 0,5 p.p. r/r. W kolejnych miesiącach liczymy na utrzymanie tempa sprzedaży i wzrosty rzędu ok. 20 proc. r/r. – komentuje DM BDM.
Dwucyfrową dynamikę w lipcu wypracował też Redan. Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów wyniosła 47 mln zł (+10 proc. r/r). Powierzchnia całej sieci sprzedaży grupy na koniec ubiegłego miesiąca wzrosła r/r o 14 proc. do 128 tys. m2. W ujęciu narastającym (styczeń-lipiec) sprzedaż Redanu podskoczyła o 11 proc. do 329 mln zł. Na wynik zapracował segment dyskontowy, który w lipcu wygenerował 28 mln zł (+16 proc. r/r), przy 372 sklepach własnych o łącznej powierzchni 85,8 tys. m2 (+22 proc.). Segment modowy w lipcu wypracował 18 mln zł (+3 proc.). Powierzchnia sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash wyniosła 42,2 tys. m2, tj. była o 2 proc. wyższa niż w lipcu 2015 r.
Giełdowi producenci odzieży zaliczają udany początek czwartkowej sesji. Rano o ponad 2 proc. rośnie Redan, 1,7 proc. zyskuje Monnari, a o 1,4 proc. umacnia się Bytom. W skali ostatnich sześciu miesięcy jedynie pierwsze dwie przyniosły dodatnie stopy zwrotu, natomiast Bytom zanotował blisko 6-proc. przecenę.