Moonlit chce pozyskać 2 mln zł z oferty publicznej akcji, debiut na NC w IV kw.
Moonlit opublikowało dokument ofertowy w związku z pierwszą ofertą publiczną akcji, poinformował prezes Piotr Gardeła. Cena emisyjna wyniesie 2 zł, przy liczbie oferowanych akcji wynoszącej 1 mln sztuk.

Moonlith to polski gamingowy software house zamierzający poszerzyć swoją działalność o segment produkcji gier własnych.
– Oferta, która zaczyna się dziś potrwa do 12 czerwca br, zaś przydział akcji planowany jest a 14 czerwca br. Wprowadzenie akcji na NewConnect planowane jest na IV kwartał br. – powiedział Gardeła podczas konferencji prasowej.
Zapisy będą przyjmowane za pośrednictwem Polskiego Domu Maklerskiego, nowe akcje w przypadku powodzenia oferty będą stanowiły 20 proc. w strukturze akcjonariatu.
– Spółka zrealizowała dotychczas 16 gier i ma około 20 klientów. Przychody spółki, które wyniosły w 2017 r. 699 tys. zł pochodzą z produkcji gier i aplikacji – powiedział Gardeła.
Dynamika przychodów w 2017 r. wyniosła 68 proc. r/r. EBITDA wzrosła w tym czasie do 203 tys. zł o 306 proc. zaś zysk netto do 96 tys. zł do 365 proc.
– Pracujemy też nad własną technologią oświetlenia dedykowaną do gier 2D – Angular Light. We wszystkich silnikach na świecie istnieją tylko dwa systemy oświetlenia a nasz będzie dość unikatowy. Zakończenie prac nad technologia planowane jest na IV kwartał 2019 r. – dodał prezes.
Spółka planuje zakończenie prac nad grą „Ignis: Duel of Wizards” na październik br. Wydawcą tytułu jest Fat Dog Games. Z kolei na IV kwartał planowane jest wydanie pierwszej własnej gry spółki – „POK”, gry przygodowej której koszty produkcji Moonlit szacuje na 100 tys. zł.
Spółka szacuje, że łączny budżet 5 gier własnych wyniesie ok. 1,5 mln zł, bez nakładów na swoją technologię.
– Na połowę 2019 r. planowane jest zakończenie prac nad grą Neon Noir, na II kw. 2020 r. zaś mają zakończyć się prace nad The Final Frontier – dodał prezes.
W swoim portfolio spółka ma projekty wykonane min. dla Bloober Team, Ultimate Games czy Slitherine/Matix.
– Produkcja gier na zlecenie stanowi stabilne źródło przychodów, co jednak istotniejsze pozwala zdobyć bezcenne doświadczenie. Opierając się na nim zamierzamy poszerzyć działalność firmy i rozpocząć produkcję własnych tytułów. Taki model biznesowy zapewnia znacznie wyższą marżę, co powinno bardzo pozytywnie wpłynąć na na nasze przyszłe wyniki finansowe. Nasze produkcje będą dostosowane do aktualnych trendów i wymagań graczy oraz przeznaczone na bardzo popularne, ale nie przesycone nisze. Strategię wydawniczą opieramy na doświadczeniach zdobytych podczas współpracy z naszym partnerem strategicznym PlayWay – podsumował Gardeła.
Moonlith to polski gamingowy software house zamierzający poszerzyć swoją działalność o segment produkcji gier własnych. Spółka zrealizowała 16 produkcji na zlecenie, a w przeciągu najbliższych 4 lat zamierza wydać 6 produkcji własnych, w tym 5 gier oraz 1 technologię. Strategicznym partnerem i wydawcą spółki jest Grupa PlayWay, która posiada 30,1 proc. akcji Moonlith.