W tym tygodniu kursy dystrybutorów sprzętu IT wyróżniają się sporą zmiennością. Na wtorkowej sesji akcje AB i Action podrożały o ponad 6 proc., a notowania ABC Daty straciły prawie 4 proc. W środę ostatnia z wymienionych spółek kontynuuje przecenę. Natomiast kurs Action dalej pnie się w górę, a AB próbuje złapać równowagę.
Nie bez znaczenia dla ich kursów są najnowsze rekomendacje. W ostatnim raporcie DM BZ WBK obniżył zalecenie dla ABC Data do sprzedaj z trzymaj, podwyższając cenę docelową do 3,90 zł z 3,50 zł. Rekomendacja dla AB została podniesiona do kupuj z trzymaj, a wycena do 35 zł z 23 zł. Dla spółki Action podtrzymano zalecenie kupuj, ale podwyższono cenę docelową do 69 zł z 50 zł.>> Sprawdź i porównaj najważniejsze wskaźniki giełdowych dystrybutorów sprzętu IT w StockWatch.pl
Analitycy spodziewają się, że po dobrych wynikach za pierwsze półrocze 2013 r. dystrybutorzy IT nadal będą pokazywali poprawę rezultatów. DM BZ WBK liczy, że spółki z tej branży w dalszym ciągu będą poprawiać swoje wyniki i odnotowywać rekordowe zyski. ABC Data podniosła już swoją prognozę na rok finansowy 2013 roku i zdaniem biura za nią pójdzie również Action. Broker ocenia, że w 2014 r. przedstawiciele sektora zaprezentują prawdopodobnie swoje długoterminowe plany rozwoju, które nie są jeszcze uwzględnione w ich bieżących wycenach. Obniżenie zalecenia dla ABC Data wynika z postrzegania przez analityków strategii spółki jako nastawionej na maksymalizację krótkoterminowych zysków bez długoterminowych planów.>> Zobacz także: Dobre wyniki kwartalne i pomysł na Optimusa ruszyły kursem AB SA.
Biuro prognozuje, że w tym roku zysk netto Action wyniesie 66 mln zł, a w przyszłym 82 mln zł. Dla ABC Data ta symulacja to odpowiednio 54 mln zł i 66 mln zł. Natomiast szacunki sporządzone dla AB na rok obrotowy 2013/2014 zakładają 52 mln zł zysku netto i 58,8 mln zł w następnym roku.
W ostatnich dniach różnie zachowują się notowania trójki dystrybutorów. Jednak w tym roku znajdują się w ścisłym topie wśród branżowych liderów. Od początku roku na akcjach Action można było zarobić prawie 156 proc., AB zyskał w tym czasie 39 proc., a ABC Data 90 proc. Ostatnio impulsem do wzrostów w pierwszych dwóch spółkach były dobre wyniki za II kwartał, a ABC Data we wrześniu podniosła prognozy tegorocznych wyników.