
(Fot. materiały spółki)
Grupa Peixin to chiński producent maszyn i linii produkcyjnych do wytwarzania artykułów higienicznych codziennego użytku, takich jak podpaski, pieluchy i chusteczki higieniczne. Grupa jest jednym z liderów rodzimego rynku, z przychodami na koniec 2012 r. na poziomie 46,5 mln EUR. Strategicznym celem grupy jest utrzymanie tej pozycji oraz zwiększanie obecności na rynkach zagranicznych. Plan inwestycyjny na lata 2013-2015 zakłada nawet trzykrotne zwiększenie mocy wytwórczych, aby umożliwić grupie elastyczną odpowiedź na rosnący popyt na jej produkty. Całkowita wartość programu inwestycyjnego Peixin szacowana jest na 70 mln EUR.
Aktualnie grupa nie planuje inwestycji w Polsce, ale region CEE jest przez nią postrzegany jako interesujący pod względem rynku zbytu produktów.
– Strategia Peixin zakłada koncentrację na krajach rozwijających się, przede wszystkim Indiach i Chinach, oraz krajach rozwiniętych, takich jak Turcja i USA. Uważamy, że w jednym i drugim wypadku dysponujemy przewagami konkurencyjnymi. W krajach rozwijających się korzystamy z rosnącego popytu na produkty higieniczne, wynikającego z niskiego nasycenia tych rynków. Natomiast w krajach rozwiniętych zakładamy wzrost sprzedaży w oparciu o rosnący popyt na produkty o korzystnym stosunku jakości do ceny. – powiedział Kaida Xie, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży Peixin.
>> Od 18 do 25 września inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje spółki. >> Od środy rusza oferta PEIXIN, pierwszej chińskiej spółki na GPW
Producent maszyn będzie pierwszą chińską spółką na GPW, co było ogromnym magnesem dla inwestorów. W spotkaniu on-line z władzami spółki uczestniczyło prawie 900 osób. Inwestorów intrygowały powody zainteresowania debiutem na warszawskiej giełdzie.
– Zdecydowaliśmy się na debiut w Warszawie, ponieważ GPW odpowiada charakterystyce naszej grupy, zarówno w zakresie wielkości rynku i perspektyw rozwoju. Wejście na giełdę na Zachodzie nie byłoby optymalnym rozwiązaniem ze względu na wielkość naszej spółki, a z kolei na wejście na giełdę w Chinach czasem trzeba czekać nawet kilka lat. – powiedziała Hongyan Dai, członek zarządu i dyrektor finansowa Peixin.
Pytania uczestników dotyczyły również kwestii przyszłych relacji inwestorskich. Inwestorzy odnosili się do innych spółek zagranicznych, zwracając uwagę na niską jakość polityki informacyjnej. Przedstawiciele Peixin zapewnili, że dołożą wszelkich starań, aby akcjonariusze nie odczuli w negatywny sposób tego, że firma jest zlokalizowana na innym kontynencie. Wysoki poziom jakości komunikacji spółki będzie wspierać firma CC Group.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotna jest budowa i utrzymanie wiarygodności w relacjach z inwestorami. Dołożymy wszelkich starań, aby inwestorzy nie odczuli w negatywny sposób tego, że jesteśmy firmą zlokalizowaną na innym kontynencie. Wdrożyliśmy standardy corporate governance obowiązujące na rynkach europejskich. Zamierzamy prowadzić aktywną politykę informacyjną, przewidującą m.in. spotkania z inwestorami przy okazji publikacji raportów okresowych, telekonferencje, czaty, czyli wykorzystanie optymalnych, dostępnych narzędzi w tym zakresie. – wyjaśnia Hongyan Dai, członek zarządu i dyrektor finansowa Peixin.
Pytania dotyczyły też głównych konkurentów firmy, prognoz wyników, know-how, wypłaty dywidendy czy lock-upów dla obecnych akcjonariuszy spółki. Przebieg całego spotkania online z władzami Peixin International Gruop znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl >> Zobacz zapis całego spotkania z przedstawicielami Peixin.