
(Fot. Oponeo.pl)
Sierpień to w branży handlu oponami drugi najsłabszy miesiąc w całym roku. Gorzej wypada tylko luty. Ta prawidłowość sprawdziła się także i w tym roku. Według wstępnych szacunków, Oponeo.pl w sierpniu wypracowało 38,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 2,4 mln więcej niż w lutym. W samym środku niskiego sezonu spółka poprawiła przychody ze sprzedaży r/r o 3 proc. Narastająco od początku roku grupa wypracowała 457,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 12 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 r.
– Podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów uzyskanych w sierpniu 2019 roku był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki Oponeo.pl – czytamy w raporcie.

Przychody Oponeo.pl w rozbiciu na poszczególne miesiące. Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportów bieżących.
Oponeo.pl jest już po prezentacji wyników za I półrocze. W tym okresie grupa wypracowała 8,9 mln zł zysku netto i 12,9 mln zł zysku EBIT. Wyniki są wyższe niż przed rokiem odpowiednio o 22,5 proc. i 33 proc. Jeszcze lepiej wypadł zysk brutto na sprzedaży, który wzrósł o blisko 40 proc. do 12,96 mln zł. W I półroczu Oponeo.pl sprzedało rekordowe 1,5 mln opon (+9,2 proc. r/r) i wypracowało blisko 400 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wynik cieszy tym bardziej, że sprzedaż na całym rynku opon osobowych w Europie spadła w tym samym czasie o 3,7 proc.
– Kwartał był udany w szczególności jeśli wziąć pod uwagę niekorzystny w tym roku (dla II kwartału) rozkład szczytu sezonowego. Cieszy z pewnością wzrost sprzedaży eksportowej, natomiast martwi sprzedaż pozostałych towarów, czyli głównie rowerów i części rowerowych. Do obserwacji w przyszłych kwartałach pozostaje efektywność – komentuje wyniki finansowe Oponeo.pl Paweł Bieniek, szef działu analiz StockWatch.pl.
Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W czwartek kurs akcji spółki wzrósł o 0,4 proc. do 23 zł. Obecna kapitalizacja Oponeo.pl wynosi 320 mln zł.