
Źródło: Oponeo.pl
W całym II kwartale Grupa Oponeo.pl wypracowała 217 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 2,4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 r. Pełne sprawozdanie finansowe za miniony okres poznamy 14 sierpnia. Z dotychczas opublikowanych raportów wynika, że narastająco od początku bieżącego roku Oponeo.pl sprzedało towary za 373,4 mln zł, co stanowi wzrost o 13 proc. względem wyników za ten sam okres w roku 2018.
– Podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów uzyskanych w czerwcu 2019 roku był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki Oponeo.pl – czytamy w raporcie.

Przychody Oponeo.pl w rozbiciu na poszczególne miesiące. Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportów bieżących.
Oponeo.pl ma za sobą udany sezon wymiany opon na letnie. Przychody spółki w I kwartale podskoczyły r/r o 28 proc. do 160 mln zł. Wolumen sprzedaży wzrósł o 24 proc. Z jednej strony tak wysoki wzrost obrotów jest efektem migracji klientów do kanału sprzedaży elektronicznej, z drugiej zmian pogodowych. Jeśli zerknąć do danych miesięcznych, które raportuje spółka to widać, że mamy duże przyspieszenie sprzedaży w marcu (+39 proc.) i regres w najlepszym miesiącu pierwszej połowy roku, czyli w kwietniu (-8 proc.), który wchodzi już przecież na drugi kwartał. Najwyraźniej klienci w tym roku podejmowali szybciej decyzję o kupnie opon niż rok wcześniej, co wiązało się szybszym nadejściem wiosny.
Na poziomie netto grupa Oponeo.pl odnotowała 3,6 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, a poziomie operacyjnym 3,58 mln zł straty. Oba wyniki są nieco lepsze niż przed rokiem, gdy spółka miała odpowiednio 4,78 mln zł straty i minus 5,9 mln zł.
Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W piątek kurs akcji Oponeo.pl spadł o 0,3 proc. do 27,40 zł. Obecna kapitalizacja spółki wynosi 333 mln zł.