Pierwszy kwartał Oponeo.pl zamknęło stratą netto w wysokości 1,4 mln zł wobec 84 tys. zł na plusie rok wcześniej. Strata operacyjna to blisko 1,5 mln zł, przy 199 tys. zł na minusie w analogicznym okresie 2014 r. Wynik okresu to przede wszystkim efekt sezonowości sprzedaży i wyższych nakładów reklamowych – wzrost o 1,7 mln zł. Pozytywnie wygląda 28-proc. wzrost przychodów grupy do 77,97 mln zł. Jednocześnie odnotowano 30-proc. zwyżkę zamówień ogółem w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku. Przychody z zamówień zagranicznych wzrosły o 99 proc., zaś przychody z zamówień krajowych urosły o 7 proc. kw/kw. Największą liczbę zamówień zagranicznych firma zrealizowała na rynku brytyjskim, który odpowiadał za 38 proc. wszystkich zleceń zagranicznych.>> Sprawozdanie finansowe Oponeo.pl znajdziesz tutaj
– Dynamiczny rozwój sprzedaży zagranicznej widoczny jest w stale rosnącym udziale przychodów zagranicznych, które wzrosły o 13 p.p. i po I kwartale wynoszą już 36 proc. w przychodach ogółem. – informuje Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl.
Na koniec marca spółka zanotowała istotny przyrost środków pieniężnych do 29,9 mln zł wobec 13,7 mln zł posiadanych rok wcześniej. Poprawił się też cash flow operacyjny, który w minionym kwartale wyniósł 7,4 mln zł. Natomiast w I kwartale 2014 roku było to minus 5,5 mln zł. Na koniec zeszłego kwartału stan zobowiązań krótkoterminowych wynosił 104,4 mln zł wobec 83,6 mln zł.

(Źródło: Sprawozdanie Oponeo.pl)
Należy podkreślić, że na rodzimym rynku spółka dalej intensywnie promuje usługę kompleksowej sprzedaży opon wraz z możliwością montażu. W minionym kwartale liczba serwisów partnerskich wzrosła o 32 proc. w stosunku do I kwartału 2014 roku, a z usługi zakupów online z możliwością rezerwacji wymiany opon w wybranym serwisie skorzystało 10,6 proc. klientów Oponeo.pl. Na koniec marca 2015 roku usługa dostępna była w 812 warsztatach w Polsce.
Spółka zaznaczyła, że przyszłe wyniki będą uzależnione od kilku czynników. Wśród nich wymieniono dalszy rozwój sprzedaży za pośrednictwem funkcjonujących na rynkach zagranicznych sklepów internetowych w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Turcji, Czechach, Słowacji i Belgii. Istotne będzie uruchomienie nowych sklepów za granicą przy wykorzystaniu sprawdzonych modeli funkcjonujących w pozostałych krajach europejskich, w jakich obecnie działają serwisy Oponeo opierające się na dostosowaniu oferty handlowej do specyfiki danego rynku, a także dostarczeniu niezbędnych treści oraz narzędzi internetowych.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Oponeo.pl
W tym roku akcje Oponeo.pl podrożały o 12 proc. Natomiast w skali ostatniego roku są na 11 proc. minusie, a 3-letnia stopa pokazuje 29 proc. zysku.