W II kwartale 2015 r. zysk netto Oponeo.pl wzrósł skokowo do 6,9 mln zł z 2,3 mln zł rok wcześniej. Towarzyszyła temu 36-proc. zwyżka przychodów do 111,3 mln zł. Miniony okres pod względem przyrostu sprzedaży był najlepszy od I kwartału 2014 r. Sprzedaż za granicę podskoczyła aż o 90 proc. Na krajowym rynku dynamika wyniosła 17,6 proc. Obroty Oponeo.pl na rynkach zagranicznych wyniosły 67 mln zł. W II kwartale zeszłego roku eksport odpowiadał za 1/4 sprzedaży, a obecnie już za ponad 1/3.
– Drugim największym plusem minionego okresu był wzrost rentowności. Marża brutto na sprzedaży wyniosła aż 19,2 proc. w porównaniu do 17,6 przed rokiem i 16,5 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, sezonowo także bardzo dobrym. I znów trzeba zauważyć, że takie poziomy rentowności spółka notowała ostatni raz w 2012 r. – komentuje Paweł Bieniek, analityk StockWatch.pl.
Na zwyżkę rentowności wpływ miał przede wszystkim wysoki wolumen. Dostawcy spółki uzależniają swoje efektywne ceny sprzedaży od wolumenu zakupu i rozliczają za pomocą tzw. bonusów posprzedażnych.
>> W serwisie znajdziesz analizę sytuacji fundamentalnej Oponeo.pl po wynikach za II kwartał 2015 r.
Cash flow operacyjny w minionym kwartale był ujemny na kwotę 9,4 mln zł, w porównaniu do 2,2 mln zł wpływów przed rokiem. Przyczyną tego jest spłata zobowiązań handlowych zaciągniętych w poprzednich okresach. W rezultacie stan zobowiązań krótkoterminowych spadł w tym kwartale o prawie 50 mln zł.
W całym I półroczu 2015 r. zysk netto podskoczył z 2,2 mln zł do 5,5 mln zł, a EBIT powiększył się o 3,3 mln zł do 5,2 mln zł. Przychody w tym czasie wzrosły o 32 proc. do 189 mln zł. Przychody z zamówień krajowych, które stanowią 65 proc. przychodów ogółem wzrosły o 13 proc. r/r, natomiast z zagranicy poprawiły się o 93 proc. Liczba zamówień na wszystkich rynkach zagranicznych powiększyła się w sumie o 84 proc., a największą dynamikę sprzedaży (ponad 200 proc.) wykazały rynki: brytyjski (290 proc.), czeski (268 proc.), irlandzki (213 proc.) i niemiecki (202 proc.).
– Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych, stanowiących 96 proc. sprzedaży w I półroczu br. wzrósł o 33 proc. – podkreśla Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl.
W ślad za poprawiającymi się wynikami drożeją akcje spółki. W tym roku zwyżka sięga już 44 proc. i tylko w ostatnich trzech miesiącach notowania podskoczyły o 37 proc.