Oponeo.pl w lutym uzyskało 34-proc. wzrost sprzedaży. W minionym miesiącu spółka wygenerowała 17,6 mln zł przychodów. Wyższe przychody są rezultatem solidnego wzrostu zamówień. Na polskim rynku Oponeo.pl zrealizowało 32 proc. więcej zamówień w porównaniu z lutym 2014 roku, a na rynkach zagranicznych, na których nie działa poprzez spółki zależne, odnotowała 56-proc. wzrost. Łącznie przychody za okres od 1 stycznia do 28 lutego 2015 roku wzrosły o 21 proc. i wyniosły 34,8 mln zł. Prezes spółki zaznacza, że w lutym kierowcy coraz częściej wybierali opony letnie przygotowując się do sezonu wymiany ogumienia.
– Już w pierwszym tygodniu lutego na rynku krajowym zrealizowaliśmy więcej zamówień na opony letnie niż zimowe, choć widoczna poprawa warunków pogodowych nastąpiła dopiero pod koniec miesiąca. Na pozostałych rynkach zamówienia na opony letnie stanowiły 86 proc. wszystkich zamówień. – mówi Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl.
Internetowy sprzedawca opon niedawno podzielił się wynikami finansowymi. W IV kwartale 2014 roku skonsolidowane przychody Oponeo.pl wzrosły w ujęciu r/r o 21 proc. do 127,35 mln zł. Grupa wypracowała 4,72 mln zł zysku EBIT wobec 6,46 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Natomiast czysty zysk opiewał na 4,21 mln zł w porównaniu z 7,36 mln zł. W całym 2014 roku przychody grupy powiększyły się o 25 proc. do 322,7 mln zł. Wpływ na rekordową wartość sprzedaży miał 24-proc. wzrost zamówień odnotowany na wszystkich rynkach. Przychody z zamówień krajowych, które stanowią 72 proc. ogólnych wzrosły o 14 proc. r/r. Natomiast przychody zagraniczne, których udział zwiększył się z poziomu 22 proc. w 2013 roku do 28 proc., powiększyły się o 62 proc. W samym IV kwartale odnotowano 25-proc. zwyżkę zamówień.
W środę akcje Oponeo.pl trzymają się poziomu wtorkowego zamknięcia, a jeden walor jest wyceniany na 11 zł. Od początku roku notowania internetowego sprzedawcy opon poszły w górę o 4,9 proc., a w perspektywie ostatnich pięciu miesięcy potaniały o 6,2 proc.