Giełdowe Oponeo.pl poinformowało o nabyciu 50 proc. udziałów w nowo utworzonej spółce Dadelo Sp. z o.o. Drugim udziałowcem jest CCR SPORT Sp. z o.o, podmiot z branży rowerowej, działający w handlu internetowym. Nowi wspólnicy zamierzają rozwinąć potencjał biznesu, jaki dotychczas prowadziła spółka CCR SPORT wykorzystując przy tym możliwości finansowe i doświadczenia Oponeo.pl w zakresie rozwoju e-commerce.
Podstawowym przedmiotem działalności spółki będzie działalność w zakresie sprzedaży detalicznej rowerów i akcesoriów rowerowych prowadzonej przez internet. Dodatkowo baza produktowa zostanie poszerzona o inne akcesoria turystyczne wykorzystywane w takich sportach jak bieganie, nordic walking czy pływanie. Biznes plan na najbliższe 2 lata zakłada stworzenie nowej strony internetowej charakteryzującej się wysoką ergonomicznością i użytecznością. Ponadto przygotowane zostaną, zagraniczne strony internetowe. Spółka będzie promowała się w krajach europejskich, w których Oponeo.pl obecnie prowadzi swoją główną działalność. Oponeo.pl oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych.
– W okresie ok. 18 miesięcy chcielibyśmy uruchomić również nowy projekt – marki własnej sprzedawanych produktów przez spółkę Dadelo. – informuje Dariusz Topolewski prezes Oponeo.pl.

(Fot. mat. prasowe)
Zdaniem zarządu spółki, zaangażowanie kapitału w nową gałąź perspektywicznej branży e-commerce pozwoli na dalszy, dynamiczny rozwój grupy. Podstawowy biznes Oponeo.pl, czyli internetowa sprzedaż opon, przynosi coraz wyższe zyski. W całym 2015 r. zysk netto wyniósł 10,6 mln zł, co oznacza wzrost rzędu 185 proc. EBIT podskoczył o 173 proc. do 11,23 mln zł. Marża operacyjna wzrosła z 1,3 proc. do 2,7 proc. Skokowej poprawie zysków towarzyszył 29-proc. wzrost przychodów do 417,7 mln zł. Wyższa sprzedaż to efekt 32-proc. wzrostu zamówień. Przychody z zamówień krajowych, które stanowią 66 proc. przychodów ogółem wzrosły o 21 proc. r/r, natomiast przychody zagraniczne wzrosły o 50 proc. Narastająco po trzech pierwszych miesiącach 2016 r. sprzedaż Oponeo.pl podskoczyła o 13 proc. do 87,2 mln zł. Niemniej spółka zaznacza, że w porównaniu z rokiem ubiegłym sezon wymiany opon na letnie rozpoczął się później, tj. w pierwszym tygodniu kwietnia 2016 roku. Największy pik sprzedaży opon letnich odnotowano na początku kwietnia. Łącznie w 13 i 14 tygodniu 2016 roku w samej tylko spółce Oponeo.pl (bez doliczenia przychodów ze spółek zależnych) uzyskano 130-proc. wzrost zamówień w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015.>> Zobacz szczegółową analizę raportu kwartalnego grupy Oponeo.pl
Dziś akcje Oponeo.pl zachowują się stabilnie. Od początku roku zwyżka sięga 29 proc. W skali ostatnich 6 miesięcy mamy 47-proc. wzrost, a roczna stopa zwrotu jest na 222-proc. plusie.