
(Fot. Oponeo.pl)
Przychody Oponeo.pl wyniosły w 2017 roku rekordowe 708,5 mln zł, z czego na sprzedaż krajową przypadło 556,6 mln zł (78,6 proc. całości). Ich lwią część stanowiła sprzedaż opon, która opiewała na 654,9 mln zł i stanowiła 92,4 proc. całości przychodów ze sprzedaży grupy. W Polsce firma sprzedała 2,2 mln sztuk opon, generując blisko 37-proc. wzrost, natomiast za granicą sprzedaż opon wzrosła o ponad 15 proc. w relacji do 2016 roku. Sprzedaż felg podskoczyła o 27 proc. r/r i wygenerowała przychód w wysokości 28 mln zł. Marża brutto dla grupy Oponeo.pl poprawiła się o 1 p.p. r/r, rosnąc do poziomu 18,5 proc.
Zysk netto firmy w przeciwieństwie do 2016 roku nie był podbity przez zdarzenia jednorazowe (w 2016 r. one-offem była sprzedaż Elektroda.pl). Pozytywny wpływ na zysk Oponeo.pl miały natomiast różnice kursowe, wynik na działalności finansowej wyniósł 5,8 mln zł, wobec 3 mln zł w roku 2016.
– W minionym roku kontynuowaliśmy ekspansję zagraniczną. W marcu 2017 roku uruchomiliśmy nasz pierwszy e-sklep na Węgrzech – Oponeo.hu. Dzięki temu nasza sieć dystrybucyjna w Europie zwiększyła się do 14 krajów. Ponadto kontynuowaliśmy proces rozszerzania naszej działalności o sprzedaż rowerów i akcesoriów rowerowych. Zaangażowanie w tym segmencie realizowaliśmy za pośrednictwem spółki Dadelo Sp. z o. o., w której od lipca 2017 roku posiadamy 63 proc. udziałów. W celu zdywersyfikowania źródeł przychodu Grupy podjęliśmy także wstępne rozmowy w sprawie zakupu VCO S.A., spółki zajmującej się sprzedażą odzieży pod marką VOLCANO. – czytamy w liście do akcjonariuszy od prezesa zarządu Oponeo.pl Dariusza Topolewskiego
Spółka chwali się udoskonaleniem procesów i infrastruktury logistycznej w minionym roku. W lipcu 2017 przekazała część procesów do outsourcingu w centrum logistycznym zlokalizowanym w podwrocławskich Siechnicach. Dzięki inwestycjom w sferze IT firma poprawiła też procesy informatyczne jak i bezpieczeństwo danych (co jest związane z wprowadzaną od maja 2018 dyrektywą unijną RODO w zakresie danych osobowych).
– Na 2018 rok postawiliśmy sobie równie ambitne cele. Obejmują one rozwój spółki zależnej Dadelo, która jest numerem jeden w Polsce pod względem sprzedaży części rowerowych przez Internet. Jednocześnie będziemy aktywnie poszukiwali możliwości wejścia na kolejne rynki branżowe e-commerce – przekazał w liście do akcjonariuszy Topolewski.
Oponeo.pl od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma jest także właścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl.
przychodów