W I półroczu 2017 roku Grupa Oponeo.pl wypracowała 8,84 mln zł zysku netto. Wynik w ujęciu r/r jest niższy o 1/3, ale przy porównaniu należy pamiętać, że ubiegłoroczny rezultat podbiło zdarzenie jednorazowe. W raporcie za I półrocze 2016 roku spółka ujęła kwotę 12,49 mln zł, z tytułu raty za sprzedaż serwisu Elektroda.pl.

(Źródło: Sprawozdanie finansowe Oponeo.pl)
Mocnym punktem najnowszego raportu jest dynamiczny wzrost przychodów. Wynik podskoczył r/r o blisko 24 proc. do 296,52 mln zł. Przy czym przychody ze sprzedaży w kraju ukształtowały się na poziomie 219,29 mln zł (+29 proc. r/r), a wpływy z tytułu sprzedaży zagranicą zamknęły się kwotą 77,23 mln zł (+10,2 proc. r/r). W efekcie udział przychodów krajowych w całości przychodów grupy wzrósł r/r o 3,2 p.p. do 74 proc.
Za wysoką dynamikę przychodów odpowiada przede wszystkim segment opon. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 roku grupa sprzedała rekordowe 1,212 mln opon. Wynik jest o 28,3 proc. wyższy niż przed rokiem. Liczba sprzedanych opon w Polsce wzrosła o 34 proc., natomiast zagranicą o 9,6 proc. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Oponeo.pl
– W strukturze sprzedaży opon, największy udział miały opony letnie. Sprzedano ich w kraju i zagranicą łącznie 1.048,5 tys. szt. (przyrost o 29,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku). Nabywców znalazło jednocześnie 93,4 tys. opon zimowych, czyli o 17,9 proc. więcej niż w I półroczu 2016 roku. Rosnącym zainteresowaniem cieszyły się opony całoroczne – sprzedaż na poziomie 70,1 tys. szt. (wzrost o 30,2 proc.). – czytamy w raporcie.

Źródło: Sprawozdanie finansowe Oponeo.pl
Oponeo.pl zanotowało także skokowy wzrost w zakresie sprzedaży felg. W I półroczu grupa sprzedała 40,8 tys. felg, czyli o 34 proc. więcej niż w I półroczu 2016 roku.
Dynamiczny wzrost sprzedaży został uzyskany w warunkach wzrostu wskaźnika rentowności sprzedaży brutto. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 59,2 mln zł i wzrósł o 39 proc. w relacji do I półrocza 2016 roku.
W minionym okresie spółka odnotowała mocny wzrost kosztów operacyjnych (tj. kosztów sprzedaży i kosztów zarządu) do 53,6 mln zł. Zarząd tłumaczy, że jest efekt m.in. wyższych kosztów usług obcych (w tym przede wszystkim usług transportu, spedycji i magazynowania), kosztów zatrudnienia oraz wydatków na marketing (m.in. na reklamy w TV i marketing internetowy).
– Głównym elementem kosztów operacyjnych Grupy Oponeo.pl są koszty usług obcych. W I półroczu 2017 roku wyniosły one 19.977 tys. zł i stanowiły 37,3 proc. całości kosztów operacyjnych. Były one o 25,1 proc. wyższe niż przed rokiem. Ich wzrost wynikał z dynamicznego rozwoju działalności biznesowej Grupy. Znaczną rolę odgrywały też koszty pracownicze (wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze). W I półroczu 2017 roku zamknęły się one kwotą 9.859 tys. zł i przedstawiały 18,4 proc. kosztów operacyjnych Grupy. Koszty pracownicze zwiększyły się o 43,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. – czytamy w raporcie.
Oponeo.pl jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma jest także właścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl.
W czwartek po południu akcje Oponeo.pl przy niewielkich obrotach tracą 2,4 proc. Jeden walor jest wyceniany na 48,20 zł.