Podstawowym czynnikiem znaczącego wzrostu przychodów jest przesunięcie piku sprzedaży sezonowej względem zeszłorocznego szczytu wymiany opon na letnie. Szczyt zamówień w 2016 roku przypadł po świętach wielkanocnych i skumulował się w pierwszych dwóch tygodniach kwietnia, co związane było zarazem ze wzrostem temperatur w tym okresie.
– W tym roku sezon rozłożył się na dwa miesiące tj. drugą połowę marca oraz pierwsze dwa tygodnie kwietnia. Na przesunięcie sezonu wpływ miały warunki pogodowe oraz kalendarz świąteczny – mówi Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl.
Wyniki Oponeo.pl wspiera także wzrost rozpoznawalności marki, dzięki prowadzonym działaniom e-marketingowym oraz realizowanej, już po raz trzeci, kampanii telewizyjnej. Firma spodziewa się wzrostu efektu w/w działań, gdyż w przypadku reklamy telewizyjnej ocena jej skuteczności będzie osiągalna po pełnym cyklu średniego zużycia opon, czyli około 3,5 lat.
Spółka rozszerzyła również ofertę własnego magazynu, poprzez zwiększenie różnorodności indeksów. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Oponeo.pl
– Wcześniej niż w latach ubiegłych dokonaliśmy zatowarowania na sezon wiosenny, w następstwie czego zaoferowaliśmy naszym klientom dużo szybciej atrakcyjną i konkurencyjną ofertę opon – informuje Łukasz Maroszek, zastępca dyrektora handlowego Oponeo.pl